شرکت با webOS، یک پلتفرم هوشمند، رشد استراتژیک را پیش میبرد
که ارزش مشتری برجسته و تجربیات کاربری منحصر به فرد را ارائه می دهد
سئول، 30 سپتامبر 2024 — الجی الکترونیکس (الجی) هفته گذشته اجلاس webOS 2024 را در اینچئون، کره جنوبی برگزار کرد و چشمانداز استراتژیک و ابتکارات آتی خود را برای گسترش اکوسیستم webOS هوش مصنوعی و رشد کسبوکار پلتفرم خود به اشتراک گذاشت. دومین اجلاس webOS با موضوع «توانمندسازی webOS با هوش مصنوعی» میزبان حدود 300 شرکت کننده به نمایندگی از 140 شرکت شریک – از جمله توسعه دهندگان محتوا، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان – از 24 کشور بود. این رویداد همچنین یک نقطه عطف مهم را رقم زد: دهمین سالگرد راه اندازی webOS در تلویزیون های هوشمند ال جی.
AI webOS نقشی اساسی در تحول کسب و کار جاه طلبانه ال جی ایفا می کند و از یک تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی به یک شرکت راه حل زندگی هوشمند تغییر می کند. الجی با سرمایهگذاری استراتژیک بیش از 1 تریلیون KRW (740 میلیون دلار) قصد دارد قابلیتهای پلتفرم webOS خود و کسبوکارهای مرتبط را بهطور چشمگیری افزایش دهد.
الجی برای دستیابی به چشمانداز استراتژیک خود و بالا بردن ارزش پیشنهادات منحصربهفرد خود، به طور مداوم مجموعه گستردهای از محتوا و خدمات قابل دسترسی در AI webOS را گسترش میدهد. این پلتفرم که تجارب استثنایی را به کاربران تلویزیون الجی در بیش از 180 کشور جهان ارائه میکند، در حال حاضر بیش از 4000 برنامه از جمله برنامههای سرگرمی، تناسب اندام در خانه، آموزش و بازی را ارائه میکند.
امسال، الجی با افزودن انواع خدمات جدید و نوآوریهای تجربه، شهرت AI webOS را به عنوان یک پلتفرم بازی پیشرفته تقویت میکند. در حال حاضر، این پلتفرم پیشرفته حدود 4500 بازی را در سرویس های بازی ابری محبوب مانند GeForce NOW و Amazon Luna ارائه می دهد. الجی برای پاسخدهی بیشتر به بازی در تلویزیونهایش، با MediaTek و Razer همکاری کرده و از فناوری جدید بلوتوث با تأخیر بسیار کم (BT ULL) برای کاهش تأخیر ورودی به ۱ میلیثانیه در هنگام استفاده از کنترلکننده بازی بلوتوث استفاده کرده است. این واکنشپذیری چشمگیر که در جریان webOS Summit 2024 نشان داده شد، تجربه بازیهای ابری را افزایش میدهد و به کاربران کنترل دقیقتری میدهد و گیمپلی را فراگیرتر میکند.
الجی همچنین با جستوجوی فعالانه استعدادهای برتر صنعت و تامین آن، مزیت رقابتی خود را در محتوا و خدمات تقویت میکند. این شرکت اخیراً میزبان یک هکاتون جهانی برای کشف بازیهای جدید جذاب و محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی مناسب برای webOS هوش مصنوعی بوده و همچنین در توسعه بازی با مؤسسات معتبر آموزش عالی مانند دانشگاه Sungkyunkwan و دانشگاه نیویورک همکاری میکند.
علاوه بر این، با معرفی webOS Pay، الجی خرید محتوا و خدمات را در AI webOS برای کاربران سریعتر و راحتتر کرده است. سرویس پرداخت ساده و کاربردی به تجربه خرید شخصی و یکپارچه در پلتفرم هوشمند الجی کمک میکند.
در طول دهه گذشته، الجی 220 میلیون تلویزیون هوشمند فروخته است و به طور مداوم تجارت پلتفرم webOS خود را از طریق قراردادهای مجوز با مجموعهای از شرکتهای محلی و جهانی تقویت کرده است. الجی برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ سیستمعامل وب را در اختیار سایر سازندگان تلویزیون قرار داد و از آن زمان، این پلتفرم همهکاره توسط بیش از ۴۰۰ برند مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت اکنون آماده است تا اکوسیستم webOS را از طریق مجموعهای از راهحلهای سرگرمی خودرویی مبتنی بر webOS، تابلوهای دیجیتال، نمایشگرهای هوشمند، نمایشگرهای بازی و پروژکتورها گسترش دهد.
علاوه بر این، پلتفرم webOS در حال تقویت رقابت قوی الجی در تجارت تبلیغاتی است. در سال 2024، درآمد حاصل از تبلیغات و خدمات در webOS بیش از 1 تریلیون KRW پیش بینی می شود که نشان دهنده افزایش چهار برابری نسبت به سال 2021 است.
یکی از عوامل مهم در این عملکرد عالی، LG Channels است، یک سرویس پخش رایگان و با پشتیبانی از تبلیغات که بیش از 3800 کانال را ارائه میکند و اکنون در 29 کشور در دسترس است. این شرکت با راهاندازی LG Channels Showcase و LG 1 – کانالهای جدیدی که مجموعهای از سرگرمیهای ممتاز را به خود اختصاص میدهند، گزینههای تماشای درجه یک خود را در سرویس رایگان خود افزایش داده است. علاوه بر این، الجی با ارائه راهحلهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی که توصیههای محتوا را با اولویتهای کاربر مرتبطتر میکند، به تجربه کاربر ارزش میافزاید.
با آن هوش محبت آمیز الجی با چشمانداز یک فناوری هوش مصنوعی دلسوزتر، همدلانهتر و توجهکنندهتر، تجربه مشتری را بهطور مداوم غنیسازی و تقویت میکند. استفاده از Affectionate Intelligence به کاربران webOS اجازه می دهد تا از کنترل آسان تر و همچنین محتوای شخصی سازی شده و توصیه های خدماتی متناسب با سلیقه و سبک زندگی خود لذت ببرند. الجی از طریق همکاری با شرکتهای شریک نوآور و ادغام یکپارچه جدیدترین فناوریها، دائماً پلتفرم پیشرفته خود را اصلاح میکند.
همراه با ارائه ها و نمایش های آموزنده، webOS Summit 2024 یک منطقه تجربه را به نمایش گذاشت که در آن شرکت کنندگان می توانستند به طور مستقیم ببینند که چگونه فناوری های هوش مصنوعی قدرتمند باعث نوآوری تجربه مشتری در webOS می شود. یکی از بسیاری از ویژگی های هوشمند ارائه شده در پلتفرم ال جی، AI Concierge از تشخیص صدا، تاریخچه جستجو و داده های کاربر برای ارائه برنامه های سفارشی و توصیه های مشاهده استفاده می کند. به لطف توانایی تشخیص صداهای مختلف، AI webOS میتواند هر کاربر تلویزیون هوشمند الجی را مستقیماً به صفحه اصلی شخصی خود بدون نیاز به انتخاب دستی نمایه خود ببرد.
پارک هیونگ سی، رئیس شرکت سرگرمی خانگی الجی، گفت: «تجارت پلتفرم webOS ما بر اساس همکاری نزدیک با شرکای ارزشمندمان و تمرکز بیوقفه بر روی برآورده کردن نیازهای متنوع مشتریانمان، به قوت خود ادامه میدهد. الجی با جشن گرفتن یک دهه نوآوری webOS و در حال حاضر با غنیسازی زندگی روزمره مشتریان با AI webOS، تبدیل خود را به یک شرکت رسانهای و پلتفرم سرگرمی پیشرو سرعت میبخشد.
###