بازسازی استراتژیک برای تقویت هم افزایی و افزایش رشد در حوزه های تجاری کلیدی
سئول، نوامبر 21، 2024 الجی الکترونیکس (الجی) امروز یک سری تغییرات سازمانی و انتصابات اجرایی را پس از تصویب هیئتمدیره خود اعلام کرد. هدف این تجدید ساختار، تسریع استراتژی میانمدت تا بلندمدت شرکت، “چشم انداز آینده 2030” با افزایش هم افزایی بین سازمانی و نوآوری در سبد تجاری آن است.
بازسازی بر روی گروه بندی مجدد واحدهای عملیات تجاری ال جی متمرکز است* برای به حداکثر رساندن پتانسیل کسب و کارهای موجود، تقویت عملیات خدمات مبتنی بر پلت فرم، تسریع ابتکارات B2B و ایمن سازی موتورهای رشد جدید در بخش های امیدوارکننده. این تغییرات برای افزایش کارایی از طریق انتخاب استراتژیک و تمرکز قابلیتها طراحی شدهاند، در نتیجه هم افزایی بیشتر بین کسبوکارها و تقویت رقابتپذیری آینده ایجاد میشود.
برای پیشروی در این تحول، الجی افراد ماهری را با تخصص استثنایی منصوب کرده است که بر افزایش رقابت درازمدت شرکت از طریق توسعه سازمانهایی با عملکرد بالا تاکید دارد.
تغییرات کلیدی در ساختار کسب و کار
یک شرکت جدید برای تقویت رشد کسب و کار گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) که یک جزء حیاتی از استراتژی شتاب B2B الجی است، تأسیس خواهد شد. شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور اکنون به عنوان برج کنترل B2B در خارج از کشور فعالیت خواهد کرد. علاوه بر این، عملیات مبتنی بر نمایشگر – از جمله تلویزیون، مانیتور و علائم – برای تقویت هم افزایی و گسترش مشاغل خدمات مبتنی بر پلت فرم یکپارچه خواهند شد. موتورهای رشد جدید به طور استراتژیک به شرکتهایی با ارتباط تجاری بیشتر منتقل میشوند و از پشتیبانی پایدارتر و ایجاد هم افزایی در بین حوزههای تجاری اطمینان حاصل میکنند.
هر چهار شرکت اکنون “راه حل” را در نام خود گنجانده اند، که منعکس کننده تکامل ال جی به ارائه دهنده راه حل زندگی هوشمند است که تجارب مشتری را در محیط های مختلف، از جمله خانه ها، فضاهای تجاری، تحرک و پلتفرم های مجازی به هم متصل می کند و بهبود می بخشد.
تجدید ساختار شرکت ها
ال جی چهار شرکت خود را به شرکت راه حل لوازم خانگی (HS)، شرکت راه حل سرگرمی رسانه (MS)، شرکت راه حل خودرو (VS) و شرکت راه حل اکو (ES) تغییر ساختار داده است. این سازماندهی مجدد نقش و هویت آنها را در LG بازتعریف می کند.
شرکت H&A به شرکت HS تغییر نام خواهد داد تا با چشم انداز خود یعنی «خانه صفر کار، زمان با کیفیت میسازد» مطابقت داشته باشد. برای حمایت از این چشم انداز، LG مرکز تجاری پلتفرم – مسئول برنامه ریزی، توسعه و عملیات LG ThinQ – را مستقیماً تحت شرکت HS منتقل می کند. هدف این تنظیم مجدد استراتژیک ایجاد شرکت HS به عنوان پیشرو در راه حل های هوش مصنوعی در فضاهای مختلف، از جمله خانه ها، مناطق تجاری و وسایل نقلیه است که به طور موثر نیازهای مشتریان را خارج از تنظیمات خانه سنتی برطرف می کند. علاوه بر این، شرکت HS بخش تجارت ربات را از شرکت BS برای ادغام فناوریهای اصلی ربات در راهحلهای ربات خانگی خود به کار خواهد گرفت. لیو جائه چئول به رهبری شرکت HS ادامه خواهد داد.
شرکت HE نام خود را به شرکت ام اس تغییر خواهد داد تا با هدف خود برای تبدیل شدن به یک نیروگاه رسانه ای و پلتفرم سرگرمی هماهنگ شود. کسب و کار نمایش اطلاعات و کسب و کار فناوری اطلاعات از شرکت BS را با تجارت تلویزیون خود ادغام می کند تا در عملیات سخت افزاری و پلت فرم هم افزایی ایجاد کند. پارک هیونگ سی به رهبری شرکت ام اس ادامه خواهد داد و تبدیل آن به یک پلتفرم رسانه ای و سرگرمی را پیش خواهد برد.
شرکت MS با گسترش کاربرد webOS که عمدتاً در تلویزیونهای هوشمند مورد استفاده قرار میگرفت، برای مانیتورها، علائم و سیستمهای سرگرمی داخل خودرو، گسترش حوزههای تجاری خدمات مبتنی بر پلتفرم را تسریع خواهد کرد. webOS به یک پلتفرم محتوا و خدمات یکپارچه برای استفاده در فضای داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد و رقابت را از طریق هم افزایی و بهبود ساختار کسب و کار افزایش می دهد.
شرکت VS با تغییر نام خود از شرکت راه حل های اجزای خودرو به شرکت راه حل خودرو، با تاکید بر تعهد خود به ارائه راه حل های نوآورانه در کل اکوسیستم خودرو، نقش خود را روشن خواهد کرد. یون سوک هیون به رهبری شرکت ادامه خواهد داد.
شرکت ES به تازگی تاسیس شده است. کسب و کار HVAC که قبلاً بخشی از شرکت H&A بود و نقش مهمی در رشد B2B الجی داشت، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل تحت شرکت ES فعالیت خواهد کرد. لی جائه سونگ، رئیس فعلی بخش کسب و کار راه حل هوا، رهبری شرکت ES را بر عهده خواهد داشت و از تداوم کسب و کار HVAC و حفظ جهت استراتژیک آن اطمینان می دهد.
با توجه به ماهیت پروژه محور کسب و کار تهویه مطبوع و ویژگی های خاص بازار و مشتریان آن، ال جی تصمیم گرفته است که بهره برداری از آن به عنوان یک شرکت مستقل، رقابت پذیری و پتانسیل رشد آینده را به حداکثر خواهد رساند. با تأسیس شرکت ES، الجی قصد دارد خود را به عنوان یک رهبر جهانی در راهحلهای جامع هوا معرفی کند.
علاوه بر این، شرکت ES مسئولیت تجارت شارژ خودروهای الکتریکی را از شرکت BS به عهده خواهد گرفت و نقشی اساسی در رشد B2B در بخش فناوری پاک، یکی از موتورهای رشد کلیدی آینده الجی، ایفا خواهد کرد.
در همین حال، برای افزایش رقابت پذیری عملیات B2B در خارج از کشور، الجی بخش ارتقای قابلیت کسب و کار B2B را زیر نظر شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور ایجاد خواهد کرد.
دفتر ارشد استراتژی (CSO) که به عنوان برج کنترل استراتژی آینده الجی عمل میکند، همچنین بر شتاب هوش مصنوعی نظارت خواهد کرد و به تحولات جهانی هوش مصنوعی پاسخ خواهد داد. دفتر اصلی دیجیتال، که قبلاً مسئولیت تحول دیجیتال را بر عهده داشت، به مرکز DX سازماندهی مجدد میشود و مستقیماً به CSO منتقل میشود. مرکز DX بر هدایت عملکرد تجاری از طریق فناوریهای هوش مصنوعی مولد تمرکز خواهد کرد و توسط چو جونگ بوم رهبری خواهد شد.
انتصابات اجرایی بر انتخاب استعدادهای متنوع با تخصص اثبات شده در فروش، خدمات و تحقیق و توسعه تأکید دارد. جونگ پیل وون، که در حال حاضر رهبری گروه فروش و بازاریابی تلویزیون در خارج از کشور را بر عهده دارد، با قدردانی از تجربه گسترده او در مدیریت فروش خارج از کشور و درک عمیق او از بازارهای خاورمیانه و آفریقا، به عنوان نماینده منطقه MEA منصوب شد. علاوه بر این، کیم جونگ هو، کیم یو سون و چوی جونگ وون که به ترتیب در عربستان سعودی، لهستان و مالزی ریاست شرکتهای تابعه را بر عهده دارند، به منظور قدردانی از سهم قابل توجه خود در رشد تجارت، به سمتهای اجرایی ارتقا یافتهاند.
همه انتصاب ها از اول دسامبر قابل اجرا هستند و ترفیعات از اول ژانویه اعمال می شوند.
###
* واحدهای عملیات تجاری اصلی الجی «شرکتها» نامیده میشوند.