جعبه های شکلات از نظر جنس و مواد به کار رفته به سه نوع جعبه مقوایی، جعبه چوبی و جعبه فلزی تقسیم می شوند که در این میان، جعبه های چوبی از ظاهر و شکل زیبا تری برخودارند. برای جلب توجه بیشتر، یا به گفته ای ذخیره کردن نام تجاری، امروزه تولیدی های شکلات و شیرینی از جعبه های رنگارنگ با طراحی های زیبا استفاده می کنند. برای این منظور، امروزه جعبه های شکلاتی به عنوان یکی از متنوع ترین بسته بندی ها در صنعت شکلات به شمار می روند. برای مثال یکی از رنگ هایی که امروزه زیاد از آن استفاده می شود، رنگ سفید می باشد. همان طور که اشاره کردیم، طراحی جعبه شکلات یکی از مهم ترین مراحل در تولید و فروش شکلات می باشد که باید قبل از تولید بسیار به آن توجه کرد. اگر رنگبندی، طراحی و بستهبندی و تبلیغات نتوانند به خوبی ما را متقاعد کنند، بیشک استفاده از آن محصولات و خدمات نیز آنطور که باید ما را برانگیخته نخواهند کرد. هرچند در این صنعت نیز یک سری نکات ظریف و قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود. مقاوم باشد. به طور کلی، یک جعبه شکلات مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد.
بیشتر مشتریان کارتن آسپتیک صاحبان شرکتهای محصولات لبنی هستند و برای بستهبندی شیر و آب میوهها از این دسته بسته بندیها استفاده میشود. چاپ کارتن آسپتیک نیز تنوع بسیاری دارد و عمر طولانی و وزن کم کارتن موجب میشود تا برای کالاهای لبنیاتی مورد استفاده قرار گیرد. ما همچنین چالشهای موجود در استراتژی های فروش را شناسایی کرده و کمک میکنیم تا به بهترین شیوه ممکن به مخاطبان هدف خود دست یابند. یعنی نباید آنقدر بزرگ باشد که هویت کالا را خدشه دار کرده و نه آنقدر جمع جور که به چشم نیاید. ابتدا طرح را روی مقوا و یا کاغذ مورد نظر منتقل کرده سپس شروع به سایه زدن قسمت های تیره طرح می نماییم. شاید باور نکنید اما انتخاب مناسب ترین رنگ، یکی از اولین نکاتی است که طراحان در فراید تولید بسته بندی برای شکلات و شیرینی مد نظر دارند. ارتقا: محصول شما اگر در یک فروشگاه ها در کنار صدها محصول مشابه دیگر قرار دارد، تغییر در رنگ، سایز و جذابیت طراحی و شکل محصول می تواند توجه مشتری را به محصول شما جلب کند. برای مثال افراد در انتخاب شکلات، بدون اینکه اطلاعی نسبت به طعم آن داشته باشند، معمولا با استفاده از رنگ، یک شکلات را انتخاب می کنند.
علاوه بر این می توانید از روانشناسی رنگ ها برای انتخاب رنگ مناسب استفاده کنید، زیرا رنگ ها در افراد تأثیر زیادی دارند. اما در سالهای ابتدایی دهه ۱۹۵۰ میلادی، تمامی تکنیکهای بهکار گرفته شده و توسعه یافتهشده توسط ویلهلم وونت، ویلیام جیمز، جان دیویی، هرمان ابینگ هاوس و بقیه این دسته از دانشمندان، تحت عنوان روانشناسی آزمایشی-که به شدت، به دستههای اطلاعات ذهنی و پردازش آنها مربوط میشدند-شاخهای از مباحث مربوط به روانشناسی شناختی شده بودند. آنها همچنین طرحهای بصری قابل توجهی را خلق میکنند که میتوانند در برابر محک زمان دوام بیاورند. چاپ و بستهبندی کارتن در انواع طرحهای مختلف میباشد که میتوان بر اساس سلیقه و نظر مشتری آنان را تغییر داد. البته مد نظر داشته باشید که جعبه شکلات علاوه بر طراحی گرافیکی دقیق، باید به گونه ای طراحی شوند که در برابر نور، دما، و… در صنعت بستهبندی این گونه کارتنها محبوبیت بسیاری در بین افراد دارند. همان گونه که کلام و نوشته ازعناصرارتباطی انسان ها با یکدیگر می باشد، تصویر نیز با ویژگی های منحصر به فرد خود، بدون محدودیت زمانی و مکانی نقش مهمتر و عام تری را در ارتباطات انسانی دارا می باشد. زمانی که گروههایی از هنرمندان حرفهای به عرصه تبلیغات و بستهبندی محصولات گام نهادند.
مرز این دو هنر بسیار باریک و ظریف شده و اکثر مواقع یکی در نظر گرفته میشوند. از طراحی لوگوی شرکتی گرفته تا سربرگها، کارت ویزیت، تبلیغات بصری، استفاده از کارکترهایی که معرف محصول باشند و مواردی از این دست، همه زیرمجموعهای از گرافیک تجاری را شامل میشوند. بسیاری از مشتریان حاضرند پول بیشتری را هزینه کنند تا محصولی سازگار با محیط زیست خود تولید کنند. این مسئله برای حامیان محیط زیست بسیار مهم است. به طرز باورنکردنی برای جوامع مختلف، استفاده از مواد ارگانیک و غیر مضر برای محیط زیست اهمیت پیدا کرده است. تنوع خواهی بازار و پیشرفت های تکنولوژیک، چاپخانه داران برچسب هولوگرام را در حال حاضر و در آینده نزدیک با فرصت ها و چالش های زیادی رو به رو می کند، چرا که از این دو فاکتور از یک طرف می توان در جهت ارایه خدمات نو و متناسب با ذوق و سلیقه جدید مشتریان استفاده کرده و بازارهای جدیدی را به روی شرکت باز کرد. این مواد و مصالح را میتوان در قالبهای مختلفی دسته بندی کرد. کارتن به یک جعبه مقوایی یا ساخته شده از تخته فیبر چین دار گفته میشود که انواع مختلفی داشته و در هنگام حمل و نقل اشیاء موارد استفاده گوناگونی دارد.
زمانی می توانید طراحی بسته بندی خلاقانه داشته باشید که هر یک از این المان ها به صورت هوشمندانه و زیبا در کنار هم قرار بگیرند و ترکیبی چشمگیر را ایجاد کنند. برخی از کارتنها بدون چاپ تولید میگردند، اما زمانی که نیاز به چاپ و درج برند بود، باید نوع چاپ کارتن نیز مشخص گردد. شیرینی علاوه بر طعمی عالی، باید از طراحی زیبا و مناسبی نیز برخودار باشد تا تجربه لذت بخشی را از خرید ایجاد کنید. یک جعبه شیرنی مناسب باید دارای ویژگی های نام برده باشد تا تجربه به یاد ماندی را برای مشتریان ایجاد کند. گرافیک تجاری در واقع با ایجاد مصالح حیاتی برای کسبوکارها و تجارتهای مختلف، باعث دوام و توسعه آنها میشود. نساجی دات کام به دنبال کنندگان خود این امکان را میدهد که با ارائه تحلیل عمیق از بازار و رقبای آنها از طریق اخبار صنعت نساجی، آگاهی از فناوری های جدید و مقالات تخصصی تصمیمات آگاهانه و اصولی بگیرند.
بسته بندی خلاقانه ماکارانی(پاستا) زیر ببینید و خودتان قضاوت کنید. هرچه طراحی لیبل خلاقانه تر باشد بدون شک و تردید در میان باقی محصولات و برند ها شاخص تر دیده می شود. توجه به بسته بندی امری کاملا منطقی است زیرا وقتی کالایی را میبینیم اولین چیزی که با آن مواجه میشویم و به آن توجه میکنیم بسته بندی آن است و بسته بندی است که اگر جذاب و خلاقانه باشد ما را به گشودن آن ترغیب خواهد کرد. از ابتداییترین شکلهای گرافیک تجاری میتوان به مُهرها و علائم تجاری شرکتها و سازمانها اشاره کرد. فاکتورهایی که از اجزای گرافیک تجاری میباشند. در این مقاله به مهم ترین مواردی اشاره می کنیم که هر تولیدکننده یا صادرکننده معتبری باید در بسته بندی کالای خود به آنها توجه کند. چرا که تنوع محصولات و تشابه بسیار زیاد آنها در کیفیت و همچنین ایجاد بازار رقابتی سنگین بین شرکتها، نیاز به فاکتوری را ایجاد کرد که در ذهن مشتریان، تفاوتها و تمایزات را پررنگ کند. اندازه جعبه شیرینی باید متناسب با شیرینی ها و تعداد آنها باشد به طوری که شیرینی ها له نشوند.
خرما به صور مختلفی بسته بندی و عرضه می گردد. هدف از تدوین این آیین کار، راهنمایی تولیدکنندگان در تأمین حداقل نیازمندیهای بهداشتی تولید و عرضه و تطبیق ویژگیهای آن با استاندارد مرتبط میباشد. کیفیت بستهبندی و جذاب بودن دو رکن همیشگی بستهبندی محصولات آرایشی و بهداشتی است. انتخاب یک بسته بندی خوب، باکیفیت و بهداشتی برای ادویه جات بسیار حائز اهمیت می باشد. لوگو برند یک علامت ، نشان ، نشان گرافیکی ، نام سبک وار (stylized) یا نقاشی یا ترکیبی از همه مواردی است که یک شرکت برای علامت گذاری هویت برند خود استفاده می کند. همچنین بیشتر شرکت ها معمولا در طراحی قاب شکلات، از رنگ هایی که استفاده می کنند که متناسب با طعم شکلات می باشد.
اگر در ساخت طراحی بسته بندی و بازاریابی محصولتان، میزان مواد مصرفی را کاهش می دهید و یا از مواد بازیافتی استفاده کنید، می توانید این موارد را به عنوان یک مزیت در فروش در نظر بگیرد. گرافیک تجاری با ارائه طرحهایی برای علائم تجاری، لوگو، تصویرسازی مناسب برای شناسایی محصول، انتخاب رنگ و طرح بستهبندی، برچسبها و تبلیغات، باعث بازاریابی بهتر محصول و در نتیجه افزایش فروش آن میگردد. طراحی بسته بندی چیست و محصول اگر به صورت حرفه ای اجرا شود میزان فروش و بازاریابی را بسیار افزایش می دهد. یک بسته بندی خلاقانه و جذاب شانس انتخاب محصول توسط مشتریان را افزایش می دهد. اکثر فرایندهای پاتولوژیک، موجب افزایش زمان استراحتِ T۱ و T۲ یا همان Relaxation time آنها میشوند و لذا در مقایسه با بافتهای طبیعی اطراف، در تصاویر T1-weighted سیگنال پایینتر (تیره رنگ تر) و در تصاویر T2-wighted سیگنال بالاتر (روشنتر یا سفیدتر) خواهند داشت.
چند بار تا حالا برایمان پیش آمده است که برای خرید یک بسته دستمال کاغذی با برندهای ناآشنا مواجه تعرفه طراحی بسته بندی محصولات شده باشیم؟ از آن زمان تا کنون، گرافیک تجاری به سرعت رشد کرد و سهم خود را در موفقیت محصولات افزایش داد. تیم نساجی دات کام با تجربه گسترده و دانش فنی بالا در این حوزه در صدد رشد و تعالی صنعت نساجی در کشور همگام با بزرگان این صنعت در جهان و به دست آوردن سهم بیشتری از این بازار بزرگ جهانی است. در مواردی که تجربه استفاده از کالاهای مشابهای که در قفسه یک فروشگاه چیده شدهاند را نداشته باشیم، در ابتدای امر به چه چیز بیش از همه توجه میکنیم؟ تصویرگرهای تحریریه تصاویری را ایجاد می کنند که با مقالات مکتوب در روزنامه ها ، مجلات و مجلات همکاری می کنند.
ترکیبی از کیفیت سفتی و بالشتکی باعث می شود که آنها در هنگام حمل و نقل و حرکت قدرت را تحمل کنند. در این بخش میخواهیم به انواع پوششهایی که در ساخت کارتنهای بستهبندی استفاده میشود، اشارهای داشته باشیم و با توضیحاتی در رابطه با معایب و مزایای آنها، انتخاب شما را در هنگام سفارش چاپ کارتن راحتتر کنیم. تولید کارتن علاوه بر دشوار بودن، نیاز به وسایل مختلفی دارد. اگر مروری بر برندهای مختلفی که روزانه از خدمات یا محصولات آنها استفاده میکنیم داشته باشیم، درخواهیم یافت که هر یک از آنها در ذهن ما با تصاویر، نمادها، رنگها و علائم منحصر بفردی شکل گرفتهاند.