[ad_1]
شرکت استراتژی بلند مدت را با چابک تقویت می کند
سازگاری در محیط های تجاری در حال تغییر سریع
لاس وگاس، 8 ژانویه 2025 — ویلیام چو، مدیر عامل الجی الکترونیکس (الجی) و مدیران کلیدی شرکت، در طی یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز برای رسانههای کرهای در لاسوگاس، نوادا، ایالات متحده برگزار شد، استراتژی تجاری شرکت در سال 2025 را تشریح کردند. مدیرعامل بر لزوم ایجاد رقابت ساختاری و تسریع رشد کیفی توسط پالایش استراتژیهای اجرایی سازگار با محیطهای بازار جهانی که به سرعت در حال تغییر هستند.
چو پیشرفت مثبتی را که از طریق مدلهای کسبوکار نوآورانه به دست آمده است، مانند کسبوکار خدمات اشتراک و تبلیغات و کسبوکار محتوا مبتنی بر webOS، که نشاندهنده واکنش چابک الجی به تقاضاهای در حال تحول بازار است، برجسته کرد. وی تاکید کرد: در میان عدم قطعیت های بی سابقه بازار و تغییر چشم انداز رقابتی، ما به سطح متفاوتی از استراتژی ها و اجرای دقیق نیاز داریم.
در مقایسه با دو سال پیش که الجی برای اولین بار چشمانداز آینده 2030 خود را ارائه کرد، بهبود بازار جهانی با تأخیرهای طولانی مواجه است، در حالی که خطرات ژئوپلیتیکی، مانند تغییر در سیاستهای تجاری در کشورهای بزرگ، آشکارتر میشوند. پارادایم رقابتی با شرکت های چینی نیز از رقابت مبتنی بر قیمت به تمرکز پیچیده تر بر فناوری تغییر می کند.
الجی به عنوان بخشی از چشمانداز آینده 2030، قصد دارد تجارت دستگاهمحور موجود خود را به فضاهای متحرک و تجاری گسترش دهد. این شرکت با بهرهگیری از دههها درک مشتری، دانش فنی و تخصص فنآوری، به دنبال تبدیل شدن به یک ارائهدهنده راهحلهای زندگی هوشمند است که تجارب مشتری را به هم متصل و افزایش میدهد.
چو افزود: با وجود محیط چالش برانگیز، فرصت های قابل توجهی باقی مانده است. “با تمرکز بر ارائه ارزش متمایز مشتری، ما رشد مستمری ایجاد خواهیم کرد.”
تغییر پارادایم های کسب و کار برای پاسخگویی به تقاضاهای بازار
الجی حضور خود را در بازار از طریق مدلهای تجاری جدید مانند خدمات مبتنی بر اشتراک و فروشگاه آنلاین برند افزایش میدهد. کسب و کار اشتراک با سرمایه گذاری بر نقاط قوت شرکت، دستگاه ها و خدمات را با هم ترکیب می کند تا راحتی و انعطاف پذیری بیشتری را فراهم کند و فراتر از رقابت قیمت محور حرکت کند. مشتریان میتوانند از محصولات برای مدت زمانی استفاده کنند که به بهترین وجه با نیازهایشان مطابقت دارد و خدمات مراقبتی بهینهای را دریافت کنند، که به الجی اجازه میدهد روابط نزدیکتری با مشتری حفظ کند و درآمدهای مکرر ایجاد کند.
الجی همچنین با افزایش خدمات مراقبت در محل و متنوع کردن کانالهای فروش، مزیت رقابتی خود را تقویت میکند. امسال، این شرکت پس از راه اندازی موفقیت آمیز در مالزی، تایلند و تایوان، خدمات خود را به هند، سنگاپور و هنگ کنگ گسترش می دهد.
در سال 2024، درآمد الجی از خدمات اشتراک بیش از 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و از هدف اولیه شرکت (1.8 تریلیون KRW) فراتر رفت و به مجموع نزدیک به 2 تریلیون KRW رسید. ال جی قصد دارد تا سال 2030 این رقم را بیش از سه برابر کند و خدمات اشتراک خود را به عنوان محرک اصلی رشد معرفی کند.
فروشگاه اینترنتی برند مبتنی بر داده این شرکت نیز با سرعتی سریع در حال رشد است و فروش در طول دوره جمعه سیاه نوامبر گذشته بیش از 80 درصد در سال افزایش یافته است.
گسترش تجارت خدمات مبتنی بر پلت فرم از طریق webOS
کسبوکار خدمات مبتنی بر پلتفرم، که به تبدیل ساختار تجاری شرکت به مدلی با سود بالا کمک میکند، قصد دارد تا سال 2030 درآمد خود را بیش از پنج برابر افزایش دهد – که در نهایت 20 درصد از کل سود عملیاتی الجی را تشکیل میدهد. این مدل کسبوکار از صدها میلیون محصول الجی که در سرتاسر جهان فروخته میشوند، بهعنوان پلتفرمی برای درآمدزایی از طریق ارائه محتوا، تبلیغات و خدمات مناسب به مشتریان استفاده میکند.
نمونه بارز موفقیت فعلی الجی در این زمینه، تجارت تبلیغات و محتوا بر اساس سیستم عامل تلویزیون هوشمند webOS این شرکت است. سال گذشته، کسب و کار تبلیغاتی و محتوای مبتنی بر webOS از هدف درآمد 1 تریلیون KRW فراتر رفت.
از امسال، webOS به یک پلتفرم محتوای جامع برای دستگاهها و راهحلهای مختلف، از جمله محصولات فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعات سرگرمی خودرو تبدیل خواهد شد. همچنین دامنه خود را گسترش میدهد تا راهحلهای دیجیتال خارج از خانه (DOOH) مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تبلیغکنندگان در بر بگیرد و به یک «پلتفرم تبلیغات رسانهای یکپارچه» تبدیل شود که تجربیات محتوای متفاوتی را در فضاهای مختلف داخلی و خارجی ارائه میکند.
برای این منظور، الجی ادغام کسبوکارهای مبتنی بر نمایشگر خود – از جمله تلویزیونها، تابلوها، مانیتورها و لپتاپها – را از طریق یک سازماندهی مجدد در پایان سال گذشته آغاز کرد. این شرکت همچنین در حال بررسی فرصتهای مختلف برای تضمین قابلیتهای اضافی از طریق ادغام و تملک (M&A) و مشارکت است.
تسریع رشد در B2B نمونه ای از HVAC است
برای تسریع رشد در بخش B2B، این شرکت بر تجارت گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) خود متمرکز شده است که پیشبینی میشود در عصر هوش مصنوعی به سرعت گسترش یابد. LG یک بخش تجاری اختصاصی به نام شرکت LG Eco Solution (ES) ایجاد کرده است تا تجارت فعلی HVAC خود را به ارتفاعات جدیدی برساند. تجارت تهویه مطبوع، در کنار تجارت قطعات خودرو و کارخانه های هوشمند ال جی، نقش مهمی در هدایت کسب و کار B2B این شرکت به سوی موفقیت بیشتر خواهد داشت.
تهویه مطبوع الجی مجموعهای جامع از راهحلهای کارآمد و با کارایی بالا با استفاده از فناوریهای اصلی پیشرو در صنعت شرکت دارد. محصولات پیشرفته آن از سیستم های تهویه مطبوع مسکونی گرفته تا دستگاه های تهویه مطبوع تجاری برای ساختمان ها، مدارس و موسسات عمومی را شامل می شود. راه حل های گرمایش طراحی شده برای جایگزینی دیگهای بخار سوخت فسیلی؛ و فناوری چیلر پیشرفته، که اکنون برای بهینهسازی بهرهوری انرژی در مراکز داده – ستون فقرات زیرساختهای هوش مصنوعی – استفاده میشوند. علاوه بر این، در بازارهای کلیدی، الجی به ایجاد یک ساختار تجاری محلی و پایان به انتها که شامل تحقیق و توسعه، تولید، فروش و نگهداری میشود، سرعت میبخشد و توانایی توسعه راهحلهای خاص منطقه را دارد.
تا سال 2030، ال جی انتظار دارد که کسب و کار B2B آن حدود 45 درصد از کل درآمد تولید شده توسط این شرکت را تشکیل دهد. درآمد B2B تقریباً 27 درصد از کل درآمد را در سال 2021 تشکیل می داد – رقمی که در پایان سال گذشته به 35 درصد افزایش یافت.
اتخاذ ابتکارات جسورانه تحقیق و توسعه برای مقابله با مگاترندهای آینده
این شرکت همچنین در حال اصلاح مجموعه تحقیقات و توسعه فناوری آینده خود است تا با جهتهای استراتژیک کلیدی همسو شود: به حداکثر رساندن پتانسیل تجاری، گسترش کسبوکارهای خدمات مبتنی بر پلتفرم، تسریع کسبوکارهای B2B و تجاریسازی سریع موتورهای رشد جدید. بیش از 75 درصد از تلاشهای پیشرفته تحقیق و توسعه الجی بر فناوریهایی برای کسبوکارهای همسو با استراتژیهای میانمدت تا بلندمدت این شرکت و بر روی ایمنسازی فناوریهای محوری در زمینههای آیندهدار متمرکز خواهد بود.
الجی به تمرکز بر تقویت فناوریهای اصلی در هشت فناوری اصلی ادامه خواهد داد: نرمافزار، سیستم روی تراشه، هوش مصنوعی، روباتیک، مواد و قطعات، استانداردها، محاسبات نسل بعدی و ابر/داده. به طور خاص، این شرکت استراتژی “3B” مدیر عامل چو – ساخت، قرض گرفتن و خرید – را با تقویت قابلیتهای داخلی، استفاده از تخصص خارجی و کسب فناوریها اعمال خواهد کرد. این رویکرد شامل ایجاد مشارکت با غولهای فناوری جهانی و همچنین استارتآپها و دانشگاههای امیدوارکننده به منظور تحکیم رهبری فناوری است. علاوه بر این، الجی تلاشهای تحقیق و توسعه خود را در زمینههای آینده با پتانسیل بالا، مانند محاسبات کوانتومی و فناوری فضایی، تقویت خواهد کرد.
سیستم گروه ویژه به رهبری مدیرعامل برای افزایش رقابت ساختاری
الجی علاوه بر تغییر سبد کسبوکار خود، بر تقویت رقابتپذیری ساختاری خود – که با کیفیت، هزینه و تحویل ارائه میشود – برای مقابله با تشدید رقابت جهانی تمرکز دارد.
امسال، الجی در حال ایجاد یک سیستم بررسی جدید به رهبری مدیر عامل برای هدایت این تلاشها است. هر بخش تجاری و سازمان ستاد مرکزی، یک کارگروه برای تضمین رهبری در محصولات و فناوری، کارایی تولید، تحقیق و توسعه و عملیات تشکیل خواهد داد و مدیر عامل شرکت چو شخصاً بر پیشرفت آنها نظارت می کند. اهداف کلیدی برای هر کارگروه شامل ایمن سازی نوآوری های محصول و فناوری، افزایش قابلیت های تولید و بهبود قابلیت های تحقیق و توسعه است.
ال جی همچنین در حال انجام آماده سازی های دقیق برای بهبود توانایی خود در پاسخگویی استراتژیک به عدم قطعیت های خارجی است. این شرکت با همکاری کارشناسان داخلی و خارجی، سناریوهای پیشبینیکنندهای را برای مسائل کلیدی ایجاد میکند و «کتاب بازی» را برای شناسایی پاسخهای بهینه توسعه میدهد. انتظار میرود این رویکرد آیندهنگر تأثیر عوامل خارجی را بر کسبوکار به حداقل برساند و فرصتهای جدیدی را آشکار کند.
سرمایه گذاری پایدار در رشد آینده
در حالی که پیشبینی میکند که محیط کسبوکار در سالهای آینده همچنان با ابهامات قابلتوجهی مواجه خواهد شد، الجی متعهد به حفظ سرمایهگذاریهای استراتژیک خود است. این سرمایهگذاریها بر اساس اولویتهای استراتژیک، با هدف تضمین رقابت اساسی کسبوکار و حفظ رشد آتی، «به حداکثر» میرسد.
الجی علاوه بر سرمایهگذاری در تسهیلات و تحقیق و توسعه، به طور فعال در حال بررسی تخصیص استراتژیک منابع سرمایهگذاری برای سرمایهگذاریهای سهام و M&A است تا رشد شرکت را تسریع بخشد. پیش از این، ال جی برنامه خود را برای تزریق بیش از 50 تریلیون KRW تا سال 2030 برای ایجاد تحول در سبد سهام و رشد کیفی اعلام کرده بود.
###
[ad_2]
منبع