هدایت نوآوری سبد کسب و کار برای به حداکثر رساندن پتانسیل حوزه های تجاری کلیدی
و سرمایه گذاری های پیشرفته B2B، مبتنی بر پلتفرم و در حال ظهور
سئول، 21 اوت، 2024 – الجی الکترونیکس (الجی) با بهرهگیری از دههها بینش مشتری، تخصص تولید و مهارت فناوری خود بهعنوان پیشرو در لوازم خانگی، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک «شرکت راهحل زندگی هوشمند» است. الجی به عنوان بخشی از استراتژی میانمدت تا بلندمدت خود، «چشمانداز آینده 2030»، متعهد به تحول و رشد مداوم است.
در 21 آگوست، LG میزبان یک فروم سرمایه گذار در LG Sciencepark در سئول بود که سرمایه گذاران و تحلیلگران داخلی و بین المللی را گرد هم می آورد. در طول این رویداد، مدیرعامل ویلیام چو، پیشرفت و جهت گیری استراتژیک شرکت را از زمان اعلام آینده چشم انداز 2030 در سال گذشته تشریح کرد و بر دستاوردهای کلیدی تاکید کرد. این انجمن همچنین به صورت زنده در کانال YouTube LG پخش شد.
علاوه بر مدیر عامل ویلیام چو، در این رویداد، کیم چانگ تائه، مدیر ارشد مالی، لی سام سو و سایر مدیران ارشد مسئول حوزههای تجاری کلیدی مانند گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)، محتوا و خدمات webOS و اشتراک در این رویداد حضور داشتند. کسب و کار هدف از این رویداد انتقال پیشرفت و برنامههای استراتژی میانمدت تا بلندمدت الجی بهطور مستقیم به بازار و تضمین شفافیت بیشتر بود.
پس از اعلام چشم انداز آینده 2030 و جلسه سهامداران، ال جی به تعامل با بازار و سهامداران از طریق ارتباط مستقیم مدیر عامل و رهبران کلیدی کسب و کار، همانطور که در این انجمن سرمایه گذار نشان داده شد، ادامه می دهد.
بر اساس برنامه چشم انداز آینده 2030، ال جی قصد دارد با اتصال و تقویت تجربیات مشتریان در فضاهای مختلف زندگی، از جمله خانه ها، محیط های تجاری، تحرک و پلت فرم های مجازی، به یک “شرکت راه حل های زندگی هوشمند” تبدیل شود. برای دستیابی به این هدف، این شرکت در نظر دارد تحول سبد کسب و کار خود را به سمت یک مدل آینده نگر سرعت بخشد. هدف دستیابی به اهداف «هفت سهگانه» است: نرخ رشد متوسط 7 درصد، سود عملیاتی 7 درصد و چند برابری شرکت (EV/EBITDA) 7.
در این رویداد، الجی پیشرفتهای مالی میان دورهای خود را تحت عنوان چشمانداز آینده 2030 به اشتراک گذاشت و نشان داد که بر اساس نیمه اول سال جاری، درآمد 8 درصدی، سود عملیاتی 6 درصدی و رشد چهار برابری EV/EBITDA در مقایسه با سال قبل را نشان میدهد. عملکرد تجاری (به استثنای LG Innotek).
مدیرعامل چو گفت: “در طول سال گذشته، ما به طور پیوسته پایه و اساس دستیابی به چشم انداز آینده خود را گذاشته ایم و به ایجاد “تغییرات ساختاری” و “نتیجه های پایدار” در زمینه های مختلف افتخار می کنیم. با اعتماد به نفس قوی و احساس مسئولیت، به پیشروی در جهت اهداف خود ادامه خواهیم داد.»
چهار جهت استراتژیک برای نوآوری سبد تجاری
مدیرعامل چو، رویکرد الجی به نوآوری در سبد کسبوکار را با تمرکز بر چهار جهت کلیدی شرح داد: به حداکثر رساندن پتانسیل کامل کسبوکارهای کلیدی موجود، گسترش مدلهای خدمات مبتنی بر پلتفرم، تسریع رشد B2B و تقویت کسبوکارهای جدید به LGE.
اولین جهت به حداکثر رساندن پتانسیل کامل کسب و کارهای فعلی شامل استراتژی غلبه بر محدودیت های کسب و کارهای اصلی بالغ، مانند لوازم خانگی و تلویزیون است. این شامل ادغام خدمات اشتراک در محصولات لوازم خانگی و گسترش کانالهای فروش مستقیم به مصرفکننده (D2C) است که انتخابهای بیشتر و تجربیات پیشرفتهتری را برای مشتریان فراهم میکند.
مدیرعامل چو توضیح داد که این تلاشها منجر به رشد پایدار و تولید سود در کسبوکارهای اصلی میشود که به عنوان گاو نقدی برای شرکت عمل میکنند. علیرغم کاهش دو رقمی در بازار لوازم خانگی کره، فروش لوازم خانگی الجی به دلیل ایجاد تقاضای جدید از طریق خدمات اشتراک در حال افزایش است. علاوه بر این، فروش لوازم خانگی در خارج از کشور طی سه سال گذشته بیش از 1.5 برابر سریعتر از میانگین بازار رشد کرده است که ناشی از توسعه خطوط تولید و قیمت و فروش D2C است.
دوم، گسترش مدلهای خدمات مبتنی بر پلتفرم بر استفاده از صدها میلیون محصول الجی که در سراسر جهان فروخته میشوند به عنوان پلتفرمی برای درآمدزایی از محتوا، تبلیغات و خدمات تمرکز دارد. یک مثال بارز کسب و کار تلویزیون شرکت سرگرمی خانگی الجی است که هدف آن تسریع در تجارت تبلیغات و محتوای webOS با هدف تبدیل شرکت به یک پلتفرم رسانه و سرگرمی است. از سال 2018، نرخ رشد سالانه تجارت محتوا و تبلیغات مبتنی بر پلت فرم webOS به 64 درصد رسیده است.
از نظر سرعت بخشیدن به رشد مشاغل B2B، ال جی در زمینه هایی مانند قطعات خودرو، تهویه مطبوع و کارخانه های هوشمند به نتایج قابل توجهی دست یافته است. این پیشرفتها با نقاط عطف بازار مانند دیجیتالیسازی و برقرسانی همسو هستند. LG قصد دارد تا سال 2030 سهم B2B از کل درآمد خود را به بیش از 45 درصد افزایش دهد. سهم B2B که در سال 2021 27 درصد بود، در نیمه اول سال جاری به 35 درصد افزایش یافته است.
کسبوکار راهحلهای قطعات خودروی الجی با افزایش سریع فروش محصولات با ارزش مانند کابینهای دیجیتال، سفارشات بیش از 100 تریلیون KRW (74 میلیارد دلار) را به ثبت رسانده است. این شرکت همچنین در حال گسترش ردپای تولید جهانی خود برای حمایت از این رشد است. در بخش تهویه مطبوع، الجی با فناوریهای پیشرفته اینورتر و پمپ حرارتی خود، بازار با راندمان بالا را رهبری میکند و به طور فعال بازار سیستمهای خنککننده مراکز داده هوش مصنوعی را هدف قرار میدهد، جایی که تقاضا در حال افزایش است. الجی همچنین برنامههایی برای گسترش کسبوکار کارخانههای هوشمند خود به صنایعی با نیازهای روزافزون اتوماسیون کارخانه، مانند نیمهرساناها، داروها، بیوتکنولوژی و غذا و نوشیدنیها دارد.
این شرکت به سرمایه گذاری در زمینه های تجاری جدید امیدوار کننده ای ادامه می دهد که به عنوان پایه ای برای رشد آینده عمل می کند. در بخش رباتیک تجاری، الجی بر روی ایمن کردن قابلیتهای رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی و نرمافزاری متمرکز شده است. برای تجارت شارژ خودروهای الکتریکی، الجی با شرکای پیشرو جهانی برای استفاده از فرصتهای تجاری همکاری میکند.
نوآوری نمونه کارها سرمایه گذاری های نوظهور تکشاخ را به همراه دارد
الجی همچنین بر موفقیت و رشد پتانسیل کسبوکارهای کلیدی که به موتورهای اصلی رشد آینده شرکت تبدیل شدهاند، اشاره کرد و نتایج قابل توجهی را از نوآوری نمونه کارها خود به نمایش گذاشت.
«با الهام از اصطلاح «یونیکورن» که برای توصیف سرمایهگذاریهایی به ارزش بیش از 1 تریلیون وون (740 میلیون دلار آمریکا) در بازار استفاده میشود، به مدلهای کسبوکار جدیدی که فروش سالانه بیش از 1 تریلیون وون (740 میلیون دلار) را ایجاد میکنند، به عنوان «کسب و کار تکشاخ» یاد میکنیم. مدیر عامل شرکت چو گفت. خدمات اشتراک لوازم خانگی ما در سال گذشته از 1 تریلیون KRW (740 میلیون دلار) در فروش سالانه فراتر رفت و وضعیت خود را به عنوان یک کسب و کار تک شاخ تضمین کرد. علاوه بر این، چندین تجارت بذر که انتظار می رود در آینده نزدیک به تک شاخ های بعدی تبدیل شوند، رشد خود را تسریع می کنند.
کسب و کار اشتراک لوازم خانگی به وضعیت تک شاخ دست می یابد
الجی با ترکیب خدمات با لوازم خانگی خود از طریق مدل اشتراکی، پیشگام تغییر پارادایم در تجارت لوازم خانگی است. برخلاف مدلهای سنتی محصول محور که فروش یکباره ایجاد میکنند، مدل اشتراک، روابط مستمر با مشتری را حفظ میکند، خدمات مراقبتی بهینهشده را پس از خرید ارائه میکند و در نتیجه درآمد مستمری ایجاد میکند.
در سال گذشته، کسب و کار اشتراک به 1.134 تریلیون KRW (تقریباً 840 میلیون دلار) درآمد سالانه دست یافت که رشد 33 درصدی را نسبت به سال قبل نشان داد و جایگاه خود را به عنوان یک تجارت تک شاخ تضمین کرد. این رشد در حال شتاب گرفتن است و انتظار میرود درآمد امسال نزدیک به 60 درصد افزایش یابد و از 1.8 تریلیون KRW (1.3 میلیارد دلار) فراتر رود.
رشد سریع کسب و کار اشتراک لوازم خانگی الجی به دلیل توانایی آن در برآوردن نیازهای متنوع مشتریان است. مشتریان می توانند بار خرید اولیه خود را کاهش دهند و لوازم خانگی خود را با خدمات مراقبت تخصصی در مدت زمان مورد نظر، با خدمات رایگان ارائه شده در طول دوره اشتراک، در بهترین شرایط نگهداری کنند. پاسخهای مشتریان ارزش بالای تجارت اشتراک را برجسته میکند، به طوری که سهم آن از فروش لوازم خانگی خانگی الجی از 15 درصد در سال گذشته به بیش از 20 درصد در سال جاری افزایش یافته است.
تبلیغات مبتنی بر webOS و کسب و کار محتوا به تک شاخ بعدی تبدیل می شود
تجارت محتوا و تبلیغات مبتنی بر webOS الجی از میلیونها دستگاه در سراسر جهان به عنوان پلتفرمی برای ایجاد جریانهای درآمد اضافی استفاده میکند. انتظار میرود امسال، درآمد از 1 تریلیون KRW (740 میلیون دلار آمریکا) فراتر رود که در مقایسه با سال 2021 چهار برابر شده است. برای حفظ این رشد سریع، الجی بر گسترش پایگاه مشتریان خود، متنوع کردن مدلهای درآمدی و تقویت قابلیتهای تجاری تمرکز کرده است.
در کسبوکارهای پلتفرم، هرچه دستگاههای بیشتری از پلتفرم استفاده کنند، مقیاس کسبوکار بزرگتر میشود. الجی در دهه گذشته حدود 220 میلیون تلویزیون هوشمند فروخته است. علاوه بر این، الجی مجوز webOS خود را به شرکتهای خارجی که سیستم عامل خود را ندارند، صادر میکند و برندهای غیر الجی بیش از 10 میلیون تلویزیون webOS را فروختهاند. پلتفرم webOS همچنین فراتر از تلویزیونها گسترش مییابد و شامل وسایل سرگرمی و اطلاعات خودرو و لوازم هوشمند میشود، با این شرکت که OEMهای پیشرو جهانی را به عنوان مشتریان سیستمهای اطلاعات سرگرمی داخل خودرو ایمن میکند.
الجی محتواهای متنوعی را از طریق webOS ارائه میکند، مدلهای درآمد عملیاتی مبتنی بر تبلیغات و خدمات. یک مثال بارز، LG Channels است، یک سرویس پخش رایگان با پشتیبانی از تبلیغات که بیش از 3800 کانال را در 29 کشور ارائه می دهد. الجی قصد دارد خدمات خود را در زمینههای با رشد بالا مانند بازی، خرید شخصی و ویدیوی تراکنشهای درخواستی متنوع کند.
برای تقویت قابلیتهای پلتفرم webOS خود، الجی قصد دارد تا سال 2027 بیش از 1 تریلیون وون (740 میلیون دلار آمریکا) سرمایهگذاری کند. این شرکت به همکاری با بیش از 4000 شریک محتوای جهانی ادامه میدهد و راهحلهای تبلیغاتی متناسب را از طریق زیرمجموعه تجزیه و تحلیل داده خود، Alphonso، گسترش میدهد.
تجارت چیلر بازار خنک کننده مرکز داده هوش مصنوعی را هدف قرار می دهد: در مسیر تبدیل شدن به یک تکشاخ در سه سال
کسب و کار تهویه مطبوع الجی مجموعه وسیعی از سیستمهای تهویه مطبوع مسکونی گرفته تا سیستمهای تجاری برای ساختمانهای بزرگ، مدارس، مؤسسات عمومی و تأسیسات صنعتی را ارائه میدهد. این یکی از سریعترین کسبوکارهای اصلی الجی است که با روندهای بازار مانند کربنزدایی و برقسازی هدایت میشود.
کسب و کار چیلر، که راه حل های خنک کننده برای ساختمان های بزرگ ارائه می دهد، با افزایش تقاضای غول های فناوری جهانی در بحبوحه رونق هوش مصنوعی، با افزایش تقاضا برای مراکز داده مواجه شده است. طی سه سال گذشته، کسب و کار چیلر الجی به طور متوسط نرخ رشد سالانه بیش از 15 درصد را به دست آورده است که فروش آن در خارج از کشور در مدت مشابه بیش از دو برابر شده است.
الجی قصد دارد از تجربه گسترده خود در تامین چیلر به نیروگاهها، مراکز داده و سایر تاسیسات، همراه با فناوریهای هستهای با راندمان بالا، برای هدف قرار دادن فعالانه بازار خنککننده مراکز داده استفاده کند. علاوه بر این، الجی در حال آماده شدن برای تجاریسازی راهحلهای جدید مانند خنککننده غوطهوری مایع است که در بازار طرفداران زیادی پیدا میکند.
“تا سال 2030، 50 درصد از کل فروش و 75 درصد از سود عملیاتی از B2B، مبتنی بر پلت فرم و کسب و کارهای جدید خواهد بود.”
الجی برای دستیابی به اهداف میانمدت تا بلندمدت خود که در چشمانداز آینده 2030 مشخص شدهاند، بهطور مداوم نوآوری در سبد کسبوکار را هدایت میکند. هدف این شرکت ایجاد 50 درصد از کل فروش و 75 درصد سود عملیاتی از سه حوزه اصلی است: گسترش خدمات مبتنی بر پلت فرم، تسریع رشد B2B و پرورش کسب و کارهای جدید به LGE.
مدیرعامل چو گفت: «این اهداف به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. ما تضمین خواهیم کرد که ارزش پیشنهادی جدید الجی توسط همه ذینفعان به رسمیت شناخته شود و رشد پایدار و سودآوری را در بلندمدت تضمین کند.
###
* مبالغ به وون کره (KRW) با نرخ متوسط برای دوره شش ماهه سال به دلار آمریکا (USD) تبدیل می شود. 2024 — 1349.55 KRW به ازای هر دلار آمریکا.