ارائه شده توسط LG پرتغال
رویکرد منحصر به فرد و طنز Mourão برای پرداختن به یکی از مبرم ترین مسائل زمان ما نیز در کمپین دیجیتالی مورد توجه قرار گرفت. Destralharکه توسط ال جی پرتغال و ERP تولید شده است. این فیلم سرگرمکننده و در عین حال قابل تامل، سبک زندگی خانوادهها و کارگران پرتغالی را در سرتاسر شهر پوشش میدهد و به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه میتوان این سبکهای زندگی را برای خیر بهتر کره زمین بهبود بخشید.
هوگو خورخه، مدیر بازاریابی LG Electronics پرتغال
این اجلاس به موقع زباله به اشتراک گذاری دانش و بهترین شیوه ها در بخش های مختلف جامعه را به منظور افزایش سواد زیست محیطی و افزایش آگاهی در مورد اهمیت شیوه های پایدار در پرتغال ترویج داد.
بر اساس مطالعه، عادات پرتغالی ها در رابطه با زباله های الکترونیکی* (تألیف مشترک الجی پرتغال، ERP پرتغال، QData و NOVA IMS)، 59.2 درصد از مردم پرتغال تجهیزاتی را نگه میدارند که دیگر از آنها استفاده نمیکنند، زیرا هنوز کار میکنند و ممکن است بعداً مفید باشند. اما حقیقت این است که تجهیزات قدیمی برای جمع آوری گرد و غبار در کشوها، کمدها، گاراژ یا انباری قرار می گیرند، همان سرنوشتی که بسته بندی قدیمی دستگاه های بزرگ ما دارد.
یک شرکت فناوری چندملیتی با یک ابتکار پیشرو در پایداری، بخش پرتغالی پلت فرم بازیافت اروپا (ERP) و یک شرکت پیشگام مدیریت زباله، سه نهاد آینده نگر در ژانویه گرد هم آمدند تا میزبانی کنند. اجلاس زباله – اقتصاد، مصرف و پایداری در لیسبون، پرتغال این رویداد معنادار با هدف الهام بخشیدن به بحث های بیشتر در مورد فوریت دفع مسئولانه زباله و همچنین مسائل رو به رشد مرتبط با مصرف، اقتصاد و پایداری انجام شد.
نکته قابل توجه این رویداد اجرای سزار مورائو، کمدین محبوب پرتغالی بود که از استعداد خود در کمدی و موسیقی بداهه برای ایجاد یک بحث سبک، سرگرم کننده و آموزشی در مورد ضرورت مدیریت زباله و بسته بندی الکترونیکی استفاده کرد.
###
کمدین سزار مورائو
با توجه به تعداد محصولاتی که هر روز استفاده می کنیم، دادن فرصتی دوباره به تجهیزات الکترونیکی، باتری های پایان عمر و بسته بندی آنها و اتخاذ رفتار پایدار از تولید تا دفع، به طور فزاینده ای در جامعه امروزی مرتبط است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که جای زیادی برای بهبود وجود دارد.
(از چپ به راست) سزار مورائو و آیزاک سیلویرا، معاون ملوانان برای دریا
* در پرتغال بین ماه مه و ژوئیه 2020، با بیش از هزار نفر در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت.
در همین حال، حدود 806153 تن بسته بندی برای محصولات مصرفی سریع السیر در سال 2021 معادل 76 کیلوگرم به ازای هر نفر در بازار ملی عرضه شد. به گزارش نوو ورد، روند رو به رشد مصرف بسته بندی با افزایش حجم بسته بندی های جمع آوری شده همراه بوده و از سال 2017 به طور متوسط سالانه 7 درصد افزایش داشته است.
ریکاردو نتو، رئیس ERP پرتغال و نوو ورد
آنا پاتریشیا کاروالیو، روزنامه نگار و مجری این رویداد
در پایان یک خنده خوب، بینندگان متوجه خواهند شد که اقلام مختلفی که ما به عنوان زباله در نظر می گیریم – یک موس کامپیوتر قدیمی یا یک پخش کننده DVD قدیمی – در واقع پتانسیل بسیار زیادی برای زندگی دوم از طریق بازیافت یا استفاده مجدد دارند.
بر اساس داده های ERP پرتغال، تنها در سال 2021، بیش از 232 هزار تن تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در بازار پرتغال عرضه شد و بیش از 30 درصد از جمعیت هنوز زباله های الکترونیکی خود را ارسال یا بازیافت نمی کنند. زباله های الکترونیکی نه تنها برای سیاره زمین بسیار مضر هستند، بلکه زباله های الکترونیکی نیز در صورت عدم دفع صحیح خطرات زیادی برای سلامتی ایجاد می کنند، زیرا می توانند حاوی مواد افزودنی سمی یا مواد خطرناکی مانند جیوه باشند که می تواند به مغز انسان آسیب برساند.
در حالی که دیگران زباله های الکترونیکی و بسته بندی های دور ریخته شده را صرفا زباله می دانند، ال جی پرتغال، ERP پرتغال و نوو ورد فرصتی برای ارتقای اقتصادهای دایره ای از طریق کاهش، استفاده مجدد، بازیافت و بازیابی مواد و انرژی می بینند.
(از چپ به راست) آنا پاتریشیا کاروالیو، برناردو کورئا د باروس، خوائو ونگوروویوس منسس، هوگو خورخه و خورخه کریستینو
این کمپین ویدیویی با توجه به کمدی بداههنویسی علامت تجاری مورائو، کمدین را دنبال میکند که خانوادهها و کارگران لیسبونی را در خانهها و دفاترشان غافلگیر میکند تا عادات زبالههای الکترونیکی و بستهبندی آنها را تجزیه و تحلیل کنند.
Waste Summit که بیش از صد نفر را از بخشهای صنعت، شرکای توزیع و دانشگاه جمعآوری کرد، فرصت عالی دیگری برای LG Portugal، ERP Portugal و Novo Verde بود تا به عوامل تغییر تبدیل شوند و رفتار پایدار را برای اقتصادهای دایرهای بهتر ترویج کنند.