راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ بهروش ها و نحوه پیاده سازی بازاریابی دیجیتال داناپرداز
وقتی کاربر جدیدی در خبرنامه شما عضو میشود، یک ایمیل خوشامدگویی برای او ارسال کنید و خیلی مختصر برایش توضیح بدهید که از طرف وبسایت شما باید انتظار چه نوع مطالبی را داشته باشد. گفتیم که عادات خرید در مشتریان تغییر کرده و حالا بیشتر مردم قبل از خرید، به دنبال دریافت اطلاعات موثق و مفید هستند تا بر این اساس انتخاب خود را انجام دهند. اگر وبسایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد، خیلی سریع خودش را با اندازۀ صفحۀ کاربر وفق میدهد تا مطالب شما به صورت درست نمایش داده شوند؛ ولی در غیر اینصورت بهم ریخته شدن ظاهر سایت باعث فرار کاربران خواهد شد.
- نرمافزارهای تحت ویندوز همان نرمافزارهایی هستند که شما در کامپیوتر خانگی و یا رایانه همراه خود (لپ تاپ) نصب کرده و از آنها استفاده میکنید.
- شما میتونین ببینین چه تعداد صفحه بازدید شده، کاربرها از چه دستگاهی استفاده کردن و چه موقعیت مکانی دارن.
- دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق ابزارهای دیجیتال است.در حقیقت خدمات دیجیتال مارکتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و حتی تلویزیونهای هوشمند قابل دسترس است.
- نوعی از بازاریابی با کسب اجازه محسوب میشود و کاربر هدف با علاقه خود به سراغ شما میآید.
- از سوی دیگر دیجیتال مارکتینگ هم میتواند به عنوان یکی از استراتژیها در بازاریابی محتوایی به کار برود.
- طرف تقاضا، تبلیغ کنندهها به دنبال جلب مخاطب بیشتر و دستیابی به اهدافی مانند آگاهی از برند، فروش یا لید جنریشن(سرنخ فروش) هستند.
فضای یوتیوب ، آپارات و اینستاگرام بیشترین شبکه های اجتماعی هستند که بازخورد آن بیشتر بوده و مخاطبان زیادی آن ها را دنبال می کنند و کسب و کار شما در این شبکه ها بیشتر مورد بازدید و توجه قرار می گیرند. قطعا مخاطبان شما تمام افراد جامعه نیستند و تنها شامل گروه خاصی میشوند. بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند تا این مخاطبان خاص را به درستی مورد هدف قرار بدهید. این در حالی است که هدف قرار دادن مخاطبان با کمک روشهای بازاریابی سنتی، کاری بسیار سخت است.
آموزش ساده دیجیتال مارکتینگ با کوروش حیدری
پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین برای سفر در دل این اصطلاح پر پیچ و خم، سری به مقاله سئو چیست بزنید تا ابهاماتتان به صورت کلی درباره این ابزار شگفت انگیز از بین برود. شبانهروزی و بیوقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات به صورت بهروز، باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکتها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُررنگتر میشود. استفاده از اببزارهای نوین همانند بیلبوردهای الکترونیک و یا استفاده از روش سمپلینک به سبک دیجیتال که نوعی از تبلیغات تعاملیست. برای آشنایی با تازه های دنیای بازاریابی و برندنیگ با بیلاودمارکتینگ همراه باشید. از آنجایی که بسیاری از عملیات های بازاریابی بالا به شکل جدا از هم صورت می گیرند، باید فردی وجود داشته باشد تا این فعالیت های دیجیتالی را جمع و در غالب یک کمپین واحد درآورد و عملکرد هر کمپین را پیگیری کند.
تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید… توجه داشته باشید که آنهایی که از طریق دستگاههای همراه با شرکت شما تعامل دارند نیز باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که در رایانه دسکتاپ خود شاهد آن هستند. گوگل قطعاً هزینهبر هستند و میزان هزینه آنها هم به میزان بازده موردنظر شما بستگی دارد. درست مثل هر نوع دیگری از بازاریابی، هزینه به مؤلفهها و عناصری بستگی دارد که در استراتژی خود از شرکت سی یو وب آنها استفاده میکنید.
حالا میتوانید با روشهای بازاریابی برونگرا مثل ارسال ایمیل (یا پیامک) به سراغ مشتری بروید. دوماً وبسایت یا هر نوع بستر دیگری که برای انتشار محتوا در نظر گرفته شده باید سئو باشد. به زبان ساده یعنی صفحه یا وبسایت در میان هزاران نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی بگیرد. براساس نتایج تحقیقات بالا، ما شاهد یک رویکرد بهبود یافته در خصوص استفاده از این نوع بازاریابی هستیم و کمتر از نیمی کسبوکارها هنوز از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نمیکنند.
تقریباً هر 1 دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج میشود، میتوانید انتظار بازگشت سرمایه 42 دلاری را داشته باشید. مجموعهای از ایمیلهای ارسالشده به مشتریان برای ایجاد رابطه و ایجاد اعتماد با آنها مفید است و در بسیاری از مواقع به خرید میانجامد. با افزایش دسترسی افراد به اینترنت و روند رو به رشد آن، بازاریابی هم تحت تاثیر قرار میگیرد.