الجی معتقد است که انباشت موفقیتها در زمینههای مختلف «DX برای شرکت» به عنوان پایهای قوی برای یک «DX برای مشتری» موفق عمل میکند. با استفاده از DX برای ایجاد نوآوری در روش کار، الجی میتواند دامنه و ارزش CX را تا حد زیادی گسترش دهد و با انجام این کار، تجربیات نوآورانهتری را به مشتریان متنوع خود در سراسر جهان ارائه دهد و به ایجاد زندگی بهتر برای همه کمک کند. .
امکانات و نمونههای زیادی برای بهبود عملکرد از طریق «DX for the Company» وجود دارد، بهویژه با توجه به اینکه ارزش ذاتی DX به هیچ صنعت خاصی محدود نمیشود.
فناوری «دوقلو دیجیتال» الجی یکی از عوامل کلیدی در نامگذاری پارک هوشمند الجی به عنوان کارخانه فانوس دریایی است. دادههای کارخانه و خطوط تولید متعدد آن را هر 30 ثانیه جمعآوری و تجزیه و تحلیل میکند و به آن امکان میدهد تا 10 دقیقه قبل بهطور دقیق پیشبینی کند که آیا مشکلی پیش میآید و قطعات یا مواد را قبل از تمام شدن دوباره ذخیره کند. هر خط مونتاژ در پارک هوشمند الجی به یک «انبار هوشمند» متصل میشود که موجودی را در زمان واقعی نظارت میکند و بهطور خودکار درخواست تامین مجدد اقلام مورد نیاز برای حفظ روانی تولید را میدهد. یکی دیگر از نوآوریهای 4IR که امکانات الجی را متمایز میکند، استفاده از رباتهای لجستیک متصل به شبکه 5G است که در کف کارخانه حرکت میکنند و بهینهترین مسیر را برای انتقال قطعات و مواد در هر کجا که لازم است در پیش میگیرند. همچنین، این شرکت با استفاده از تجزیه و تحلیل کلان داده و پیشبینی هوش مصنوعی موفق شده است نرخ نقص محصول را به حداقل برساند و از خرابیهای طولانی جلوگیری کند.
الجی در حال انجام ابتکارات مختلف DX با هدف شرکت و مشتری است و در حال حاضر شاهد نتایج عالی در هر دو حوزه است. اخیراً پارک هوشمند ال جی در چانگ وون کره جنوبی به عنوان یک انتخاب شده است کارخانه فانوس دریایی توسط مجمع جهانی اقتصاد (WEF). WEF این نام را به تأسیساتی اعطا میکند که فناوریهای انقلاب چهارم صنعتی (4IR) را اجرا میکنند، مانند اینترنت اشیا (IoT)، کلان دادهها و هوش مصنوعی، تا آینده تولید امروز را آغاز کنند.
کارخانه هوشمند الجی یک داستان موفقیتآمیز برای DX است، نوآوریهای هوشمند آن که منجر به افزایش ۲۰ درصدی بهرهوری، افزایش راندمان کارگران و کاهش قابلتوجه نرخ نقص محصول شده است. عملکرد چشمگیر آن می تواند به خوبی باعث ادغام سیستم ها و فناوری های DX بیشتر در کل شرکت شود، از جمله در زمینه هایی مانند تهیه مواد، برنامه ریزی حمل و نقل محصول، SCM، خرید و فروش. موفقیت قابل تأیید، در نهایت، بهترین راه برای ترویج هر نوع تغییر در یک سازمان است.
اکتشاف فعال در عرصه “DX for the Company” به شدت توصیه می شود زیرا در حال حاضر زنجیره های ارزش و داده های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای کشف میوه های به اصطلاح کم آویزان استفاده کرد. علاوه بر این، DX به طور مستقیم معیارهای کلیدی عملکرد شرکت را بهبود می بخشد، از جمله، اما نه محدود به، بهره وری و سودآوری. چه از نظر مالی و چه از لحاظ کیفی صحبت کنیم، تأثیرات مثبتی که DX می تواند داشته باشد نسبتاً آسان است برای ارتباط با ذینفعان داخلی، که برای افزایش خرید و کاهش مقاومت مفید است. در زمینههایی مانند تولید، خرید و کیفیت، که در حال حاضر این انتظار وجود دارد که فعالیتهای بهبود به طور منظم معرفی شوند، در بیشتر موارد، کار ترویج DX حتی آسانتر میشود.
الجی برای آوردن نوآوری به هر نقطه از زنجیره ارزش و در نهایت ارائه حداکثر و ارزش متمایز به مشتریان، فعالانه درگیر تحول دیجیتالی در سطح سازمان (DX) است. برای تسریع روند تحول مرتبط با تجربه مشتری، LG سال گذشته بخش جدید دفتر دیجیتال اصلی (CDO) را تأسیس کرد. الجی که ذاتاً مبتکر است، روش کار خود را تغییر میدهد و از دادهها و فناوریها، از جمله هوش مصنوعی، برای افزایش کارایی و کاهش هزینهها از تولید و کیفیت، تا خرید، مدیریت زنجیره تامین (SCM) و پشتیبانی مشتری (CS) استفاده میکند. الجی با تشویق و اجرای نوآوری در هر سطح، نه تنها به اهداف فوق دست مییابد، بلکه بهتر میتواند تمام جنبههای تجربه مشتری (CX) را شناسایی و ارتقا دهد.
در نهایت، لازم است تاکید شود که فراتر از بهبود عملکرد یک سازمان، موفقیت واقعی “DX برای شرکت” زمانی حاصل خواهد شد که این روشها و سیستمهای جدید کار در محیطهای کاری و شرکتها در سراسر جهان گسترش یابد.
البته، مدیریت تغییر بخش کلیدی تضمین یک DX روان است. الجی روش «10X» (یا دهبار) را برای اطمینان از روند سازگار سازماندهی مجدد روشها و سیستمهای کاری خود تا زمانی که تغییرات لازم بهطور واضح و قابل تأیید انجام شود، اتخاذ کرده است. این در مورد گسترش تلاش های شرکت به میزان 10 برابر (یا بیشتر) به روشی منطقی است، با هر تغییری که بر اساس آخرین هدف و هدف مشخص در ذهن ایجاد می شود – نه صرفاً تغییر به خاطر آن، بلکه برای ساده کردن فرآیندها و اضافه کردن تا آنجا که ممکن است ارزش گذاری کنید. مقیاس پذیری بخش دیگری از آن است، زیرا شرکت ها می خواهند بتوانند پلتفرم های انعطاف پذیری را توسعه دهند که بتواند با نیازهای آن رشد کند و مطابق با تغییرات بازار و تقاضای مصرف کننده “خم شود”. با مدیریت تغییر موثر و اجرای مداوم و تکثیر اقدامات هدفمند، شرکت ها می توانند DX مورد نظر را در کلیت آن تحقق بخشند.
###
برای شرکتهایی که میراثی برای تبلیغ موفقیتآمیز DX به مخاطبان داخلی دارند، شناسایی چالشهای تجاری کلیدی که میتوان با استفاده از فناوری – که بیشتر به عنوان «میوه کمچسب» شناخته میشود – حل شود، باید در اولویت قرار گیرد. این میوه های کم آویز همیشه در هر شرکتی وجود دارند. بنابراین، الجی به جای پرش به پروژههایی که به دنبال تغییر همه چیز هستند یا برای چندین سال اجرا میشوند و حجم بیشتری از دادهها را جمعآوری میکنند، انرژیهای خود را بر نقاطی که اکنون میتوان با استفاده از هوش مصنوعی و قابلیتهای داده حل کرد، شناسایی و متمرکز کرد.
استفاده از DX در فرآیندهای خرید بهویژه به دلیل مشکلات زنجیره تامین ناشی از COVID-19 و سایر رویدادهای تأثیرگذار جهانی بسیار مهم است. ال جی در حال حاضر در حال توسعه یک سیستم هوشمند برای پیش بینی نوسانات قیمت و عرضه قطعات و مواد اولیه ضروری است. این منبع ارزشمندی در طول مذاکرات قبلی با تامینکنندگان خواهد بود و شرکت را قادر میسازد تا بر اهداف مبتنی بر دادهها تمرکز کند تا اینکه توسط شهود مدیران فردی هدایت شود. نظارت بر بازار، پیشبینی و مدیریت سناریو-پاسخ، همه آسانتر و کمتر به تواناییهای پرسنل وابسته میشوند، وقتی فناوریهای دیجیتال و پیشرفته را به معادله اضافه کنید.
پس از شناسایی، می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد: “DX برای شرکت” و “DX برای مشتری”. اولی به نوآوری در نحوه عملکرد یک سازمان مربوط می شود، در حالی که دومی به نوآوری در فضای کلی CX اشاره دارد. معرفی هر شکلی از “DX for the Company” می تواند کاری چالش برانگیز باشد، به خصوص در مورد سازمان های قدیمی تر. این به این دلیل است که هر شرکتی با سابقه طولانی به احتمال زیاد زنجیره ارزش خود را به همان روشی که همیشه ثابت کرده است، ثابت می کند. با این حال، اگر روشهای یک شرکت برای کار در تمام زمینههای زنجیره ارزش – از جمله توسعه، تولید، خرید، کیفیت و SCM – برای مدت طولانی ثابت مانده باشد، یا فقط در طول زمان پیشرفتهای تدریجی صورت گرفته باشد، یک اثر قوی وجود دارد. این امکان وجود دارد که استفاده از فناوری های دیجیتال، مانند تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی، نتایج معنی داری ایجاد کند.
این داستان از یک مقاله ویژه سرمقاله منتشر شده در Electronic Times ویرایش شده است. منتظر قسمت 2، با عنوان “DX برای مشتری: نوآوری در تجربه مشتری با داده ها” باشید.
بر اساس تجربه شرکت در اجرای این برنامهها و سیستمها تاکنون، الجی توصیههایی برای اتخاذ راهحلهای نوآورانه DX برای ایجاد روشهای بهتر کار و نتایج CX دارد.
الجی برای درک کامل نیازها و خواستههای مشتریان، راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی و دادهای را ایجاد کرد که به شرکت کمک میکند CX را از همان ابتدا، از برنامهریزی محصول و خدمات تا مرحله توسعه، اصلاح کند. وقتی الجی محصول یا خدماتی را عرضه میکند، معرفی تجربه جدید (NXI)* این فرآیند برای نظارت بر اینکه آیا CX همانطور که در نظر گرفته شده است ارائه می شود اعمال می شود. این فرآیند داخلی یک نوآوری است که ارزش پیشنهادات متنوع و حرکت رو به جلو برند را تا حد زیادی بهبود می بخشد.
لی سام سو، مدیر ارشد دیجیتال الجی الکترونیکس
توسط لی سام سو، CDO در LG Electronics
* در سال 2022، الجی فرآیند توسعه محصولمحور قبلی خود را که با نام «معرفی محصول جدید» (NPI) شناخته میشود، با «معرفی تجربه جدید» (NXI) جایگزین کرد که فرآیندی مبتنی بر تجربه مشتری است.