DX از خودروسازان پریمیوم جهانی
###
بنابراین، خودروسازان جهانی چگونه از DX در توسعه استفاده می کنند؟ یک شرکت پیشرو خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی (EV) از سال 2014 از طریق هوا (OTA) برای همه وسایل نقلیه خود استفاده کرده است که به آن اجازه داده است به تدریج داده ها را از جاده ها و عملکرد قطعات و باتری ها جمع آوری کند.
خودروهای فردا توسط محاسبات با کارایی بالا، سیستم بر روی تراشه ها و پلتفرم های نرم افزاری کنترل می شوند، به این معنی که خودروسازان باید زمان و هزینه بیشتری را برای تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه، تأیید و نگهداری صرف کنند. برای انجام این فرآیندها به کارآمدترین روش، شرکت ها به یک استراتژی قدرتمند نیاز دارند که فراتر از قابلیت های روش های آنالوگ است. اینجاست که DX وارد عمل میشود تا نحوه مدیریت دادهها را تغییر دهد.
با تحول دیجیتال (DX) که توسط ابر، اینترنت اشیاء (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و کلان دادهها در ذهن بسیاری از کسبوکارها قرار دارد، در حال انجام «دیجیتالسازی» هستند تا از بازی جلوتر بمانند. – یا عقب نمانید. برای شرکتهای خودروسازی، این نمیتواند برای تکامل آنها حیاتیتر باشد.
DX فرآیند توسعه قطعات خودرو
بیایید چند مورد از راههای بیشماری را که DX آماده شکلدهی به تحرک آینده است، بررسی میکنیم.
DX برای خدمات مدیریت خودرو بدون تماس مهمتر است
با توجه به اینکه DX راه رو به جلو در فضای خودرو هموار می کند، مطمئن شوید که این فضا را تماشا کرده و اولین نفری باشید که ویژگی ها و قدرت عظیم خودروها را در افق کشف می کند.
دادههای جمعآوریشده در طول تأیید به طور مداوم برای افزایش دقت پیشبینی آموخته میشوند. سپس این داده ها را می توان در فرآیندهای مختلف از برنامه ریزی و تولید انبوه تا بهبود کیفیت و عملکرد هر محصول اعمال کرد.
از طریق این پلتفرم، الجی میتواند با پیشبینی عملکرد هر مرحله از توسعه، قطعات خودروهای قابل اعتماد پیشرفته را توسعه دهد. علاوه بر این، این پلتفرم میتواند اعتبارسنجی عملکرد را خودکار کند و به طور سیستماتیک حجم عظیمی از دادههای شبیهسازی تولید شده در طول فرآیند توسعه را برای سرعت بخشیدن به توسعه مدیریت کند. به عنوان مثال، اگر مشتری یک نیاز جدید را درخواست کند، مهندسان میتوانند به پلتفرم هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند تا عملاً عملکرد را پیشبینی کنند و گزینههای مختلفی را در اختیار آنها قرار دهند.
همه اینها به لطف حجم وسیعی از دادههای جمعآوریشده امکانپذیر است که به خودروسازان این توانایی را میدهد تا به سرعت و با دقت یاد بگیرند که چگونه ترکیبات باتری را تغییر دهند، قطعات را یکپارچه کنند و مشخصات غیر ضروری را حذف کنند. از آنجایی که وسایل نقلیه را می توان کارآمدتر توسعه داد و منابع لازم را می توان به طور مداوم کاهش داد، استفاده از داده های خودرو در سراسر بخش ضروری شده است.
الجی بهعنوان یک تامینکننده اصلی قطعات خودرو، DX را در فرآیند توسعه خود در تلاش برای بهبود کیفیت محصول و تسریع رشد ادغام میکند. از سال گذشته، محققان الجی حتی شروع به برنامهریزی یک پلتفرم اعتبارسنجی هوش مصنوعی کردند که با Altair، یک شرکت آمریکایی که در فناوری اطلاعات مبتنی بر نرمافزار و راهحلهای ابری برای شبیهسازی، محاسبات و فناوریهای هوش مصنوعی از سال 1985 تخصص دارد. این پلتفرم دادههای اندازهگیری شده در زمانهای خاص را استاندارد میکند. و از فناوری هوش مصنوعی برای تجسم واضح نتایج استفاده می کند.
DX به مراحل اولیه توسعه محدود نمی شود. با گسترش خدمات بدون تماس در فروش، مدیریت و خدمات پس از فروش، جنبه دیگری از DX در حال ظهور است. یک مثال بارز از این، توانایی مقایسه قیمتهای مراقبت، رزرو نگهداری و پرداختها به یکباره از طریق یک برنامه تلفن هوشمند است. مقایسه قیمت، کیفیت و آپشنها و همچنین جستجو برای بررسیها نیز به صورت آنلاین انجام میشود، بنابراین مصرفکنندگان در هنگام تصمیمگیری برای خرید خودرو فقط باید به صورت آنلاین نگاه کنند. با افزایش خدمات بدون تماس از زمانی که همهگیری جهان را در سال 2020 تغییر داد، انتظار میرود دیجیتالیسازی در سراسر صنایع سرعت بگیرد.
خودروسازان و تامین کنندگان از DX برای دستیابی به کارایی بیشتر و کاهش هزینه ها استفاده می کنند. همانطور که افراد بیشتری از خودروها استفاده می کنند و داده های بیشتری در دسترس قرار می گیرد، دیجیتالی شدن پتانسیل افزایش اندازه پای سهامداران مختلف، از جمله تولید کنندگان خودرو و ارائه دهندگان خدمات را دارد.