برای درک بهتر استانداردسازی نرمافزار در مراحل توسعه، به آن فکر کنید که چگونه بلوکهای LEGO را میتوان به روشهای مختلف کنار هم قرار داد تا تعداد نامحدودی طرح ایجاد شود. اکثر نرم افزارها را می توان به صورت آنی و بدون تغییر کدگذاری نرم افزار بر روی ماشین ها و ماشین های مختلف اعمال کرد، بنابراین حتی اگر دو ماشین به انواع مختلف نرم افزار نیاز داشته باشند، نرم افزار ماژولار شده به راحتی همگام و یکپارچه می شود.
###
اما چرا استاندارد کردن نرم افزار برای تحرک بسیار مهم است؟
وقتی نوبت به یادگیری نرم افزار خودرو می رسد، AUTomotive Open System ARchitecture (AUTOSAR) که ساختار نرم افزار نصب شده در وسایل نقلیه را استاندارد می کند، مکانی برای شروع است. این به سازمان تنظیم استاندارد بینالمللی اطلاق میشود که در آن تولیدکنندگان خودرو، تامینکنندگان، ارائهدهندگان خدمات و شرکتهای فناوری اطلاعات گرد هم میآیند تا استانداردهای نرمافزار نصب شده در اکثر خودروها را ایجاد کنند.
2. قابلیت استفاده مجدد
هر ساله نرم افزارهای جدیدی برای اهداف مختلف از جمله ایمنی خودرو توسعه می یابد. به لطف ماژولارسازی، اکثر نرم افزارها باید قابلیت تعامل با سایر دستگاه ها و سیستم ها را مطابق با استانداردهای نرم افزاری AUTOSAR داشته باشند.
با سرعتی بیسابقه دیجیتالی شدن جهان، الجی دائماً در تلاش است تا پلتفرمهای خودرو، از جمله AUTOSAR را ارتقا دهد تا زندگی مردم در سراسر جهان را از هر نظر بهتر کند. برخی از کارشناسان حتی به جرأت پیش بینی کرده اند که خودروهای آینده با نرم افزار کار خواهند کرد نه سوخت. در راه آینده حمل و نقل، که انتظار می رود به لطف AUTOSAR به طور بی سابقه ای سازگار و کارآمد باشد، با ما همراه باشید تا ببینید ال جی چگونه به شکل دادن به آینده ادامه می دهد.
علاوه بر این، نرم افزارهای قدیمی طراحی شده قبل از زمان استانداردهای از پیش تعیین شده AUTOSAR می توانند بدون مشکل در سیستم ها ادغام شوند. به جای تغییر یکی برای تناسب با دیگری، ادغام دو سیستم مجزا و در عین حال متمایز می تواند حتی با کاهش هزینه ها، کارایی کلی را افزایش دهد.
در این قسمت از تحرک در داخل، می خواهیم نرم افزار خودرو را زیر ذره بین قرار دهیم و سیستم هایی را که به ماشین های ما نیرو می دهند تجزیه کنیم تا شما برای درک آن نیازی به مدرک مهندسی نداشته باشید.
با توجه به افزایش تعداد قطعات الکترونیکی در وسایل نقلیه ما هر سال، جای تعجب نیست که تقاضا برای نرم افزاری که آنها را نیرو می دهد نیز افزایش یابد. با گسترش صنعت، نرمافزار متنوعتر و پیچیدهتر میشود و جستجو برای سیستمهای سازگار با خودروها و مدلهای مختلف بسیار چالش برانگیز میشود. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها و شرکتها خواستار استانداردسازی ساختارهای نرمافزاری هستند، جایی که AUTOSAR وارد عمل میشود.
نرم افزارهای مدولار شده سیستم های مختلف را قادر می سازد تا بدون نیاز به ویرایش، افزودن یا حذف هیچ گونه استاندارد یا مقرراتی، یکپارچه شوند. برای تامینکنندگان قطعات، مطمئناً منطقیتر است که تولیدکنندگان جهانی نرمافزار مدولار شده ایجاد کنند که بتوانند با هر سیستم و دستگاه ممکن یکپارچه شوند و در زمان، هزینه و منابع مورد نیاز برای ساختن یک سیستم منحصر به فرد برای هر خودرو یا برند صرفهجویی کنند.
به لطف یک رابط استاندارد، دیگر نیازی نداریم که هر ماژول خودرو توسط یک شرکت توسعه داده شود. تا زمانی که آنها با استانداردهای رابط های بین ماژول تنظیم شده توسط AUTOSAR مطابقت داشته باشند، با سایر دستگاه ها و سیستم ها نیز سازگار هستند.
1. راحتی در توسعه
از زمانی که AUTOSAR مشخصات استاندارد شده خود را برای مدیریت یکپارچه نرم افزارهای مختلف منتشر کرد، LG Electronics با اجرای مداوم فعالیت های مختلف مرتبط با توسعه بر اساس دستورالعمل های خود، به وضعیت شریک برتر دست یافته است.
پلت فرم AUTOSAR توسط اکثر خودروسازان بزرگی که ممکن است آنها را بشناسیم، از جمله BMW، فورد، بوش، جنرال موتورز، تویوتا، کانتیننتال، دایملر AG، پژو، سیتروئن و فولکس واگن پشتیبانی می شود، که پلتفرم های خود را بر اساس AUTOSAR ایجاد می کنند و قابلیت همکاری را با استفاده از آنها افزایش می دهند. تشویق تولیدکنندگان قطعات و شرکتهای فناوری اطلاعات به اتخاذ استانداردهای یکسان.
AUTOSAR قابلیت استفاده مجدد ماژول های نرم افزاری را بین تولیدکنندگان خودرو و تامین کنندگان قطعات با یکسان سازی زبان ها و فرمت های مورد استفاده توسط توسعه دهندگان افزایش می دهد و مدیریت سیستم های الکترونیکی پیچیده خودرو را برای تولید کنندگان و تامین کنندگان ساده می کند.
AUTOSAR قابلیت استفاده مجدد و توسعه پذیری نرم افزار را نیز گسترش می دهد. هر جزء مشترک نصب شده در خدمات کنترل الکترونیکی خودرو به طور کلی استاندارد شده است. با ارائه متدولوژیها و ابزارهای توسعه که میتوان در هنگام توسعه نرمافزارهای پیچیده به آنها اشاره کرد، شرکتها میتوانند از توسعه چیزی که قبلاً وجود دارد اجتناب کنند. اکنون، همان سیستم نرم افزاری می تواند چندین وسیله نقلیه را پوشش دهد که در تئوری، باید در زمان، تلاش و هزینه توسعه دهندگان و سازندگان صرفه جویی کند.
AUTOSAR برای تنظیم مقررات جامعی تأسیس شد که شرکای آن باید در طول فرآیند طراحی از آنها پیروی کنند تا از خطاهای آینده در طول توسعه نرم افزار خودرو جلوگیری کنند. این نه تنها به نفع کل صنعت است، بلکه شرکا می توانند از طرق مختلف در زمان و تلاش صرفه جویی کنند.
3. مدولارسازی