برای درک این موضوع، هر ژست باید با داده های رفتاری متفاوتی همراه شود، مانند یک حرکت دست خاص که برای برقراری تماس های تلفنی اختصاص داده می شود. هرچه دادههای بیشتری جمعآوری شود، IoB میتواند در ارتقای فناوری بدون لمس و ارتقای تجربه مشتری به سطح بعدی دقیقتر باشد.
برخلاف یک دهه پیش، آینده جابجایی اکنون به توسعه نرمافزاری بستگی دارد که تجربههای رانندگی و داخل خودرو با ورود سیستمهای نرمافزاری مختلف متنوع میشود. دادههای جمعآوریشده و تجزیهوتحلیلشده از طریق IoB، سختافزار و نرمافزار را با در نظر گرفتن مشتری تقویت میکند و به خودروسازان اجازه میدهد تا بر رفتار مصرفکنندههای آینده تأثیر بگذارند و سبک زندگی مردم را تغییر دهند.
ساختن یک سیستم پیچیده، که دادههای مربوط به محیط خارجی خودرو را جمعآوری میکند، به همان اندازه برای بهبود تجربههای داخل خودرو بسیار مهم است. مخصوصاً برای وسایل نقلیه خودران، این امر ضروری است زیرا شناخت دقیق محیط اطراف به خودروها اجازه میدهد تا تصمیماتی مانند زمان توقف، رفتن و حرکت در مسیر را اتخاذ کنند. تقریباً هر رفتار خارجی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، مانند اینکه شخصی به طور غیرمنتظره وارد جاده می شود یا سرعت، جهت و ویژگی های سایر وسایل نقلیه در جاده یا پارک شده است. فناوری IoB از همه این اطلاعات به خوبی استفاده می کند و حرکت آینده را یک گام دیگر به واقعیت نزدیک می کند.
Telematics، همانطور که در قسمت قبلی ما مورد بحث قرار گرفت، یک فناوری ارتباطی اطلاعات خودرو است که خودروها را به شبکه متصل می کند. محدود به جمع آوری داده های رفتاری بیشماری مانند عادات یا الگوهای رانندگی نیست، هنگامی که با سایر داده های جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت و سابقه رانندگی ترکیب می شود، تله ماتیک نیز به منبعی غنی برای IoB تبدیل می شود.
IoB با ارائه اطلاعات مفید در شناسایی سلایق، ترجیحات و عادات کاربران، به ابزاری حیاتی برای توسعه محصولات و خدمات با کیفیت متناسب با نیازهای کاربران در صنایع مختلف، از جمله تحرک تبدیل شده است. از آنجایی که نرم افزار دیجیتال برای توسعه وسایل نقلیه مدرن با ترویج ارتباطات بهتر بین وسایل نقلیه و نمایشگرهای سرگرمی مختلف اهمیت بیشتری پیدا می کند، نقش IoB در صنعت خودرو به سرعت در حال رشد است.
واکنش به محیط اطراف
هنگامی که نمایشگرهای دیجیتالی وسایل نقلیه برای اولین بار معرفی شدند، مردم لال ماندند و به رانندگان این امکان را می دادند که ماشین خود را با یک کشیدن انگشت ساده یا لمس صفحه نمایش کنترل کنند. اکنون که نمایشگرهای لمسی وسایل نقلیه رایج شدهاند، سازندگان وارد فاز بعدی میشوند: سیستمهای بدون لمس که از دادههای بیومتریک و حرکات بدن از طریق دوربینهای داخلی استفاده میکنند تا کنترل بدون دردسر و بدون هندز را به راننده تحویل دهند.
با دستهبندی مصرفکنندگان در گروههای مختلف، IoB میتواند بینش بیسابقهای را در مورد ذهن کاربر ارائه دهد، از جمله اینکه ببیند کدام ویژگیها مورد علاقه رانندگان مرد جوانتر است یا اینکه سبک رانندگی با توجه به شرایط آب و هوایی تغییر میکند. با ارائه بینش مهم در مورد انواع مختلف رانندگان، خودروسازان می توانند عملکرد خودرو را با رفع کاستی ها و توسعه ویژگی هایی که به بازار هدف آنها صحبت می کند، ارتقا دهند.
برای همگام شدن با این روند، شرکت راه حلهای اجزای خودرو الجی (VS) به طور مداوم در حال توسعه سیستمهای جدید خودرویی مانند سرگرمی اطلاعاتی، نمایشگر اطلاعات مرکزی (CID)، ماژولهای شارژ از راه دور و شارژ بیسیم برای محصولات وسایل نقلیه، با استفاده از فناوریهای IoB است. ابداع تجربیات جدید و بهبود یافته مشتری الجی به تلاش خود برای رسیدن به عصر جدیدی ادامه خواهد داد که در آن تحرک سطح بعدی از طریق قدرت فناوریهای پیشرفته محقق میشود.
سیستم تشخیص چهره و کنترل ژست
سیستم تشخیص صدا
گرایش رانندگی
ویژگیهای فعال با تشخیص صدا تضمین میکنند که دستها روی فرمان محکم میمانند تا ایمنترین و راحتترین تجربه رانندگی را داشته باشید. بسیاری از خودروسازان با جمعآوری دادههای صوتی از طریق دستگاههای صوتی خودرو، ویژگیهای مختلف کنترلشده صوتی را دنبال میکنند. با کمک IoB، این می تواند به یک سرویس گفتگوی هوشمند تبدیل شود که قادر به درک زمینه و مقاصد پشت سخنان دیگران است. اگر مسافری بخواهد بگوید “خیلی گرم است”، یک بلندگوی هوش مصنوعی ممکن است پیشنهاد کند پنجره را باز کند یا به طور خودکار هوای بیرون را در داخل کابین به گردش درآورد.
بنابراین، چگونه IoB نقش خود را در توسعه خودروهای آینده ایفا می کند؟
###
در دنیایی که توسط اینترنت اشیا (IoT) کنترل می شود – شبکه ای از اشیاء فیزیکی به هم پیوسته – کاربران ردپای آنلاین کوچکی مانند اثر انگشت دیجیتال از خود به جای می گذارند. این بیشتر به عنوان “گرد و غبار دیجیتال” شناخته می شود، که بیشتر از داده های بدون ساختار و نیمه ساختار یافته ساخته شده است که می تواند از طریق قدرت اینترنت رفتارها (IoB) به بینش معنی دار در ذهن کاربر تبدیل شود. به بیان ساده تر، اینترنت اشیا مقادیر زیادی داده را از دستگاه هایی جمع آوری می کند که IoB سپس به اقدامات دنیای واقعی متصل می شود.