در این قسمت از On the Job، بخش IR الجی و تلاشهای آنها برای برقراری ارتباط با سهامداران کلیدی، به اشتراکگذاری بهروزرسانیهای پیشرفت و برنامههای آینده را بررسی میکنیم. به افزایش ارزش شرکت
روابط مؤثر با سرمایهگذاران (IR) برای موفقیت یک شرکت حیاتی است و با ارائه اطلاعات واضح و دقیق به سرمایهگذاران، تحلیلگران و سایر ذینفعان، شفافیت را تقویت میکند. نقش متخصصان IR در سطح جهانی در حال تکامل است تا عملکردهای مهم شرکت از جمله پایداری را در بر بگیرد. تیم های IR به جای اینکه صرفاً به عنوان رابط بین سازمان و جامعه مالی عمل کنند، به طور فزاینده ای به شرکای استراتژیک تبدیل می شوند و نقشی حیاتی در پیشبرد طرح های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) ایفا می کنند که فراتر از گزارش پایداری سنتی است.
الجی بهعنوان شرکتی که همیشه ارتباطات شفاف با مشتریان یا سرمایهگذاران را در اولویت قرار داده است، تیمی بسیار ماهر از متخصصان IR را با دقت ایجاد کرده است. در این قسط از در محل کارما نگاهی «از نزدیک» به بخش IR الجی میکنیم تا در مورد وظایف آنها، چالشهایی که با آنها روبرو هستند و انگیزههای آنها برای برتری در زمینهشان آشنا شویم.
ماموریت اصلی یک سازمان IR اطمینان از ارزش گذاری منصفانه کسب و کار، ایجاد محیطی مناسب برای جذب سرمایه از طریق بازارهای سرمایه و حفظ پایگاه سهامداران پایدار است.
پارک وون جائه، رئیس بخش IR در الجی الکترونیکس، گفت: «برای دستیابی به این هدف، بخش ما مجموعهای از وظایف، از پاسخ به سرمایهگذاران و نظارت بر افشای شرکتها گرفته تا اعلام درآمد و برگزاری جلسات توجیهی تجاری و جلسات سهامداران را انجام میدهد.
فعالیت های IR را می توان به طور کلی در سه حوزه اصلی دسته بندی کرد: افزایش یکپارچگی بازار سرمایه با اطمینان از رعایت مقررات و قوانین مربوطه در اشتراک گذاری اطلاعات. برقراری ارتباط با سرمایه گذاران در مورد وضعیت مدیریت، استراتژی ها و چشم انداز شرکت از طریق ارائه ها و کنفرانس های شرکتی؛ و همکاری با سازمانهای مرتبط، مانند امور مالی، برای ایجاد سیاستهای بازگشت سهامداران مانند سود سهام یا بازخرید سهام برای افزایش ارزش سهامداران.
بخش IR ال جی متشکل از تیم برنامه ریزی IR و تیم ارتباطات IR است. تیم ارتباطات IR بر مدیریت تعاملات با سرمایه گذاران کره ای و بین المللی و مدیریت فعالیت هایی که به سطح بالایی از تعامل خارجی نیاز دارد، متمرکز است. در همین حال، تیم برنامه ریزی IR بر وظایف مربوط به سیاست، مانند افشای اطلاعات شرکت و جلسات سهامداران نظارت می کند.
با توجه به اینکه هر تیم انواع مختلفی از وظایف را با دامنه های مختلف همکاری و نتایج مورد انتظار انجام می دهد، اعضای تیم باید دارای مهارت ها و تخصص متناسب با مسئولیت های خاص خود باشند.
لی سئونگ جو، رئیس تیم برنامه ریزی IR، اظهار داشت: «اعضای تیم برنامه ریزی IR باید آگاهی قوی از انطباق و درک کامل سیستم ها و مقررات مربوطه داشته باشند. در مقابل، تیم ارتباطات IR به مهارتهای ارتباطی استثنایی نیاز دارد، زیرا نقش آنها شامل تعامل گسترده با سرمایهگذاران کرهای و جهانی است. علاوه بر این، برای اعضای هر دو تیم بسیار مهم است که درک جامعی از بازار سرمایه، چشم انداز صنعت و بخش های مختلف عملیات شرکت داشته باشند.
روال روزانه اعضای بخش IR ال جی به طور قابل توجهی تحت تأثیر زمان سال است. کیم سونگ هیون، رئیس تیم ارتباطات IR توضیح داد: «کار ما از یک چرخه متمایز پیروی می کند که معمولاً با برنامه های گزارش مالی سه ماهه، نیمه سالانه و سالانه مطابقت دارد. “وظایف کلیدی تکرارشونده شامل رویدادهای سالانه مانند مجمع عمومی سهامداران، اطلاعیههای سود سه ماهه و نمایشگاههای غیر معاملاتی (NDRs) است.
به عنوان مثال، اعلامیه های سود سه ماهه معمولاً در اواخر آوریل، جولای، اکتبر و ژانویه به اشتراک گذاشته می شود. کیم توضیح داد: “در حدود 20 روز منتهی به این اعلامیه ها، ما با سازمان های مختلف در سراسر واحدهای تجاری همکاری نزدیک داریم تا پیام شرکت را به بازار شکل دهیم.” “ما به دقت بررسی می کنیم که چگونه این اطلاعات ممکن است پس از عمومی شدن بر سهامداران ما تأثیر بگذارد.”
مجمع عمومی سالانه سهامداران نیز توجه قابل توجهی را می طلبد، زیرا تیم های IR باید از رویه های قانونی سختگیرانه تحت قانون تجاری کره تبعیت کنند. لی افزود: «ما معمولاً در سه ماهه چهارم برای جلسه ای که برای مارس آینده برنامه ریزی شده است، آماده سازی می کنیم، جایی که در مورد نتایج مالی سال قبل بحث خواهیم کرد.
برخلاف این فعالیتهای قابل پیشبینی و معمول، بازارهای سرمایه دائماً در حال تحول هستند و نیاز به انعطافپذیری و دقت در ارتباطات و سیاست سهامداران را ایجاب میکنند. کیم گفت: «از آنجایی که ما تحت تأثیر متغیرهای خارجی هستیم، وظایف غیر روتین ما اغلب شامل موقعیتهای جدید یا ناآشنا میشود و کار IR را بسیار پویا میکند.
بخش IR الجی ماهر، خلاق و بسیار متعهد به دلیل کار خیرهکننده و تعهد خود به ارتباطات شفاف مورد توجه قرار گرفته است. اخیراً، این بخش با جایزه رئیس کمیسیون خدمات مالی (جایزه بزرگ) در جوایز IR کره 2024 که توسط سرویس روابط سرمایه گذار کره میزبانی شده بود، مفتخر شد. این افتخار اولین بار نیست. آنها جایزه بزرگ در رده شرکتی در سال 2021 و جایزه رئیس شورای IR (جایزه تعالی) را در سال گذشته دریافت کردند. این شناخت به ویژه از آنجایی که افزایش ارزش شرکتی به یک تمرکز کلیدی در بازارهای سرمایه جهانی تبدیل شده است، معنادار است. ال جی به دلیل تلاش های مستمر خود برای برقراری ارتباط ساختاریافته و صمیمانه با بازار مورد قدردانی مسئولان بازار سرمایه و کارشناسان حوزه های مختلف قرار گرفته است.
بخش IR الجی به طور فعال Future Vision 2030، جهتگیری استراتژیک میانمدت تا بلندمدت شرکت را در ارتباطات سرمایهگذاران گنجانده است. با این چشم انداز گسترده، LG قصد دارد با انتقال به یک مدل کسب و کار آینده محور، رشد پایدار را هدایت کند، در حالی که بر اساس رقابت و تخصص در سطح جهانی که طی دهه ها در مشاغل اصلی مانند لوازم خانگی ایجاد کرده است. تعهد مستمر و واقعی بخش IR برای افزایش ارزش شرکت و سهامدار به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفته است.
از زمان اعلام آینده Vision 2030 در ژوئیه گذشته، این شرکت ارتباطات خارجی پیرامون عملکرد و جهت کسب و کار را تقویت کرده است. در رویدادهای مهم IR، مانند جلسه عمومی سهامداران، ارائههای شرکتی برای سرمایهگذاران بینالمللی و انجمنهای سرمایهگذاران، مدیران ارشد الجی – از جمله مدیرعامل و مدیر مالی – مستقیماً به شیوهای باز و شفاف با بازار درگیر شدهاند. از سال جاری، الجی تماسهای کنفرانسی درآمد خود را افزایش داده است. این تماسها که قبلاً توسط مدیران IR و مدیریت واحد تجاری هدایت میشد، اکنون مستقیماً توسط مدیر مالی مدیریت میشوند.
علاوه بر این، در اوایل سال جاری، الجی یک سیاست سود سه ساله جدید را برای بهبود ارزش سهامداران اعلام کرد که شامل افزایش نسبت پرداخت، حداقل سود سالانه و پرداخت سود شش ماهه است. در ماه آگوست، الجی با پیشاعلام یک برنامه افزایش ارزش با تمرکز بر افزایش ارزش شرکت، 10 شرکت برتر کره را رهبری کرد. سپس، در 22 اکتبر، الجی «طرح افزایش ارزش شرکتی» خود را رونمایی کرد که چشمانداز آینده 2030 خود را با طرحهای سهامدار اضافی، از جمله بازده هدف سهام (ROE) 10 درصد یا بالاتر تا سال 2027 ادغام کرد. اقدامات آتی در دست بررسی شامل لغو موجود است. سهام خزانه، بازخرید سهام اضافی و بالقوه اتخاذ سود سه ماهه.
لی توضیح داد: «از طریق این مراحل، ما به طور مداوم تعهدی صمیمانه و فعال به افزایش ارزش شرکت و سهامدار نشان می دهیم.
ارزش شرکت فقط مربوط به اعداد صورتهای مالی نیست. همچنین شامل موارد نامشهود مانند پتانسیل رشد آینده، تصویر شرکت و ارزش برند می شود. کیم خاطرنشان کرد: “ما مسئولیت اصلی نمایندگی ال جی الکترونیکس و انتقال ارزش واقعی شرکتی آن به بازار را داریم.” “ما تلاش می کنیم تا یک سازمان IR نمونه باشیم – سازمانی که حرفه ای، اشتیاق و اصالت را تجسم می بخشد.”
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر تیم ها و نقش های LG Electronics با ال جی نیوز روم همراه باشید.
###
* Non-Deal Roadshow (NDR) فعالیتی است که در آن مدیریت شرکت با سرمایه گذاران، تحلیلگران و سایر ذینفعان ملاقات می کند تا بینشی در مورد استراتژی تجاری، عملکرد مالی و چشم انداز آینده شرکت ارائه دهد. برخلاف Deal Roadshow (DR)، که بر ترویج یک عرضه یا معامله اوراق بهادار خاص متمرکز است، NDR ها را می توان به عنوان یک فعالیت IR که سهامداران موجود را هدف قرار می دهد، مشاهده کرد.