قبل از اختراع Lifegraphy، وظیفه درک مشتریان و کشف آنچه واقعاً میخواهند توسط پرسنل LG که در تجزیه و تحلیل دادهها و آمار مهارت داشتند، انجام میشد. متأسفانه، زمان و تلاش قابل توجهی که برای تکمیل تحقیقات آنها لازم بود، همگام شدن با روندهای صنعت و سلیقه مشتری که به سرعت در حال تغییر است را دشوار کرد. علاوه بر این، چالشها در به اشتراکگذاری و تفسیر دادههای جمعآوریشده توسط بخشها و پروژههای مختلف، ناکارآمدی بیشتری را در فرآیند کلی ایجاد کرد.
در این قسمت از On the Job، ما به قسمت LG Experience Informatics (EI) Task میرویم تا ببینیم الجی چگونه از تجزیه و تحلیل دادهها برای کشف نیازهای پنهان و ایجاد تجربیات شخصیسازی شده مشتری که زندگی روزمره را بهبود میبخشد، استفاده میکند.
شخصی سازی بیش از حد، ضروری است. در این عصر، مصرف کنندگان از نظر تعامل با برندها بسیار تکامل یافته اند و به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند با نیازهای فردی آنها سازگار شوند و تجربیاتی را به کاربر ارائه دهند که مطابق با ترجیحات و سبک زندگی منحصر به فرد آنها باشد. LG Object Collection که طیف وسیعی از راه حل های شیک و قابل تنظیم زندگی را ارائه می دهد که می تواند هر دکوراسیون خانه را ارتقا دهد، و LG ThinQ UP Appliances که به کاربران امکان انتخاب و اضافه کردن ویژگی ها و عملکردهای جدید و راحت را می دهد، ال جی در خط مقدم کارهای شخصی سازی شده قرار دارد. روند لوازم خانگی
اما اکنون، به لطف ظهور سیستم Lifegraphy، هر واحد تجاری یا گروهی در الجی میتواند دادههای مشتریان را بدون نیاز به تیم متخصصی متشکل از تحلیلگران یا آماردانان برای انجام این کار به دقت تجزیه و تحلیل کند. به این ترتیب، آنها می توانند طراحی اولیه و جهت بازاریابی را برای محصولات جدید بسیار سریعتر از قبل ایجاد کنند، به این معنی که دوره توسعه کوتاه تر و هدف گذاری دقیق تر بخش های مصرف کننده خاص است. یکی دیگر از مزایای Lifegraphy این است که به دلیل کاهش تأثیر نظرات شخصی، نتایجی که ارائه می دهد عینی تر و در نتیجه قابل اعتمادتر هستند.
###
هنگام ایجاد محصولات یا خدمات شخصیسازی شده، ابتدا باید نیازهای بینظیر مشتریان را کشف کنید – و اینجاست که جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها برای مبتکری در سبک زندگی مانند LG بسیار مهم است. این شرکت برای افزایش قابلیت ها و کارایی خود در این زمینه، Experience Informatics (EI) Task را تأسیس کرد، یک واحد اختصاصی که از تجزیه و تحلیل کمی در مقیاس بزرگ برای ارزیابی کامل طیف متنوعی از داده های تجربه مشتری استفاده می کند. EI Task الجی را قادر میسازد تا اهداف خرید آینده را بهتر پیشبینی کند و بینش بیشتری نسبت به سبک زندگی و نیازهای مشتریان خود به دست آورد.
به لطف سیستم راحت و موثر Lifegraphy و تلاش کسانی که آن را طراحی و استفاده می کنند، ال جی نوآوری های هیجان انگیز و جدید را در فضای لوازم خانگی به ارمغان می آورد و تجربه شخصی مشتری را به سطحی کاملاً جدید می رساند.
Noh Eun-young، متخصص در LG EI Task
Noh Eun- گفت: «افرادی بودند که اصرار داشتند دادههای جمعآوریشده را همانطور که هست ارائه کنند، اما ما زمان و تلاش زیادی صرف کردیم تا اهمیت ارائه دادهها را بهگونهای توضیح دهیم که در واقع به کارکنان الجی در درک مشتریان هدف کمک کند.» جوان، متخصص در LG EI Task. مهم نیست چقدر داده داریم، اگر نتوانیم آن را به درستی تفسیر کنیم، بی معنی است، و این دقیقاً همان چیزی است که Lifegraphy به ما کمک می کند.
لی کان وو میگوید: «سیستم Lifegraphy بر اساس این باور طراحی شده است که اگر دادههای جمعآوریشده از تحقیقات گسترده به یک ابزار تبدیل شود و به طور مداوم توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد، به توسعه محصولات و خدماتی که تجربیات بهتری برای مشتری ارائه میدهند کمک میکند.» رهبری وظیفه EI.
لی کان وو، سرپرست LG EI Task
یخچال جدید MoodUP™ الجی که به تازگی معرفی شده است نمونهای از یک محصول موفق است که با کمک سیستم Lifegraphy طراحی شده و توسط طراحان با استعداد الجی تکمیل شده است. این یخچال دارای درب های LED است که می تواند رنگ را برای مطابقت با خلق و خوی کاربران یا پالت های تزئینی ترجیحی تغییر دهد – بدون نیاز به هزینه و دردسر تعویض فیزیکی پانل های واقعی. از طریق برنامه LG ThinQ™، کاربران می توانند از بین 22 رنگ برای پانل درب بالایی و 19 رنگ برای پایین انتخاب کنند و هر زمان که حال و هوای آنها را گرفت فوراً انتخاب جدید خود را اعمال کنند.
اخیراً، EI Task با معرفی آن، تقویت قابل توجهی در عملیات خود دریافت کرد سیستم Lifegraphy که بینش مشتری را از طریق ساختارهای داده مشتری محور و الگوریتم های تفسیری که بر اساس سال ها تجربیات تحقیقاتی مشتری ایجاد شده است، ارائه می دهد. Lifegraphy کاربران خود را قادر میسازد تا تجربیات مشتری را از زوایای مختلف درک کنند و با تبدیل مفاهیم انتزاعی، از جمله ارزشهای مشتری و سبک زندگی، به دادههای عددی، نیازهای مشتری را با انعطافپذیری بررسی کنند.
بسیاری از کارشناسانی که در ایجاد این سیستم کارآمد دخیل بودند، در این مسیر با چالش ها و موانع متعددی مواجه بودند. بزرگترین مشکلی که باید حل شود این بود که چگونه به صورت بصری مفاهیم دیجیتالی و انتزاعی را که سیستم ارائه می دهد به گونه ای بیان کنیم که هر کارمندی بتواند به راحتی آن را درک کند.