نورپردازی مغازه یک امر بسیار مهم در بهتر جلوه کردن کالاهای مغازه کوچک شما می باشد. اگر این شانس را دارید که بوتیک شما دارای پنجرههای بزرگ و نورگیر است، همیشه مطمئن شوید که تمیز و بدون لک هستند، این امر باعث میشود که نور طبیعی بیشتری در داخل فروشگاه و بوتیک شما وارد شود. امروزه نیز از چوب برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مغازه نیز استفاده میشود. برای سفارش هرگونه کار طراحی سفارشی برای مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی، اکنون با تماس با یودکور اطلاعات بیشتر را بدست آورید. شما می توانید هم اکنون با طراحان و مشاوران گروه معماری آوگون تماس گرفته، خواسته ها و فروشگاه ایده آل خود را برای آن ها شرح دهید. در دکوراسیون قنادی استفاده از نور بسیار می تواند هم ظاهر مغازه ی شما را چشم نواز کند، هم می تواند به شیرینی و کیک ها ظاهری لذیذ و وسوسه انگیز بدهد.
باید در چیدمان محیط به نکاتی توجه داشت. ۲- استفاده از باکس های سیاه و سفید در طراحی ویترین مغازه، یک جذابیت شگفت انگیز و طراحی خاص را ایجاد نموده است . افتتاح یک قنادی یا شیرینی فروشی جدید یک تلاش هیجان انگیز است. تمیزی یک مغازه سبب می شود تا مشتریان اطمینان داشته باشند که نکات بهداشتی در آنجا رعایت می شود و شیرینی هایی که به فروش می رسند نیز همگی تمیز و عالی هستند. چوب دارای انواع مختلفی است و هر کدام از انواع چوب دارای ویژگیها و کاربردهای منحصر به فرد خود هستند. روی هر میز استفاده کنید. در مورد نورپردازی بهتر است از نورهای طبیعی و به اندازه ی کافی استفاده شود. البته این موضوع با توجه به نوع کسب و کار فرق می کند اما برای مثال در یک بوتیک لباس فروشی بسیار مهم است که لباس هایی که می توان آن ها را پرو کرد به صورت منظم بر روی رگال ها و یا در قفسه ها قرار داده شود. فروشگاه موبایل فروشی باید طوری طراحی شود که مشتری بتواند در فضای ایده آلی خرید کند.
یکی از دلایل اصلی تصمیم گیری مردم برای خرید آفلاین دیدن کالا به صورت حضوری است و این دلیل مهمی برای طراحی ویترین های زیبا در دکور مغازه است. شما میتوانید با انتخاب رنگهای صورتی، آبی و یاسی و متناسب با سایر رنگهای به کار رفته در دکور مغازهتان، جلوهی قفسهها را چندین برابر کنید. ویترین های شیشه ای شفاف مغازه را با ماکارون یا کوکی ها پر کنید. بعد از آن باید توجه کنید که لباس ها طوری چیده شده باشند. محصولی مانند شال به رگال هایی برای آویزان شدن نیاز دارد که ادامه انواع رگال آورده شده است و محصولاتی مانند روسری به قفسه بندی برای چیده شدن نیاز دارد. بنابراین، محصولات خود را از بسته بندی آن ها خارج کرده و خریداران را به تجربه لمس کالاهای واقعی خود برسانید. بهتر است این کار را به طراحان دکوراسیون بسپارید تا آنچه برای دکوراسیون مغازه بهتر است را برای شما درست کنند و در نهایت مغازه ای با طرح ها و رنگ بندی های مناسب به شما تحویل دهند. به روز بودن ویترین یک فروشگاه و هماهنگ بودن با سن و سال مشتریان به طبع نقش مهمی در موفقیت و افزایش راندمان فروش خواهد داشت.
شاید جالب باشد بدانید که موفقیت یک آرایشگاه به همان میزان که به هنر دست آرایشگر مربوط می شود. همخوانی رنگهای به کار رفته در تابلو با دکور لوازم آرایشی هم باعث جذابیت بیشتر مغازه شما برای مشتریان و جلوهی بیشتر دکوراسیون خواهد شد. اما برای اینکه از بین خیل عظیمی از کافی شاپها متمایز شوید، باید از طرحی خاص و کمتر دیده شده استفاده کنید. برای جلوگیری از بهم ریختگی در فروشگاه های لوازم آرایشی نیاز است از قفسه استفاده شود، اما براحتی مشتری در مشاهده اجناس آرایشی و انتخاب آن ها نیاز است که قفسه ها به شکل طراحی خاصی باشند.
در این شکی نیست که شما هم این را می دانید ولی هماهنگی رنگ و چیدن اجناس کاری است که باید اهل ذوق و صاحب تخصص ها انجام دهند. قفسه بندی مغازه نیز اصلی مهم در طراحی داخلی مغازه کوچک است و شما می توانید بخشی از دیوار مغازه را قفسه بندی نمایید و اجناس و کالاها را درون قفسه ها با نظم و ترتیب بچینید. نمایش آیتم ها در سطوح مختلف علاوه بر استفاده حداکثری از فضا، بسیار جذاب نیز به نظر خواهند رسید. نمایش لوازم از طریق ویترین و المان های جذاب بصری برای جلب توجه همواره ضروری بوده و همیشه نیز خواهد بود. گاهی اوقات نیز برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قنادی از رنگ هایی که به رنگ های پاستیلی معروف هستند، استفاده می شود. پایا دکور قبل از ارائه ی طرح اولیه و اجرایی نمودن آن به منظور طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک ، به طور کامل نیازمندی های شغل شما را بررسی خواهد کرد؛ زیرا یکی از مهم ترین عوامل برای تعیین یک دکور زیبا و کارآمد این است که مشتریان شما چه کسانی هستند، از چه قشری و با چه سن و سالی؟ در طراحی مغازه باید به نوع، تعداد، ابعاد محصولات و متراژ مغازه، همین طور نوع کسب وکار، محل قرار گرفتن مغازه از نظر جغرافیایی توجه داشت.
و مثل همیشه توجه به نور پردازی مغازه بسیار مهم است. یه ویترین جذاب مثل یه دعوت نامه برای مشتریها عمل میکنه. طراحی نورپردازی داخلی مغازه و ویترین نیز می تواند روی زیبایی و جذاب تر به نظر رسیدن طراحی دکوراسیون داخلی مغازه تاثیر گذار باشد از این رو بهتر است نورپردازی مغازه را با وسواس و حساسیت بیشتری انجام دهید. با توجه به مساحت مغازه میتوانید برای نمایش وسایل و ابزار های جانبی از استند روی دیوارها استفاده کنید. 12 سال سابقه در حوزه معماری، دکوراسیون و تبلیغات و همچنین صدها پروژه موفق در حوزه معماری زیگ دکور را تبدیل به یک انتخاب قابل اطمینان برای اجرای پروژه شما کرده است. به عنوان نمونه برای ایجاد قفسه میتوانید با ترکیب کردن سبکهای مختلف، مغازه خود را طراحی کنید.
بهتر است استاندارد چیدمان قفسه آجیل در قنادی را نیز رعایت کنید. بهتر است محصولات مشابه کنار هم، همراه نام و قیمت مشخص، در یک قفسه چیده شده باشد. استفاده صحیح از یخچال های شیرینی، میز ها، قفسه های شیرینی، سبد ها یا استند های آبنبات و … در این مطلب قصد داریم مجموعه ایی از تصاوبر و مدل های دکوراسیون های شیک و زیبا برای انواع مغازه ها را معرفی نماییم تا از این طریق مناسب ترین دکوراسیون را انتخاب و اجرا نمایید. بهترین راه برای ایجاد تأثیر ماندگار، غرق شدن در یک محیط با ایده های خاص است. از دیگر موارد با اهمیت و مهم در این زمینه توجه به خواست و تمایلات مشتری است که دکور مغازه را تعیین می کند. مطالعات نشان داده است که بشر میزان زیادی از اطلاعات خود را از طریق حس بینایی پردازش می کند. یکی دیگر از ایدههای خلاقانه برای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی مغازه در اصل استفاده از چوب برای ساخت تابلوهای راهنمای کوچک و حتی منوهای چوبی است. از این رو می توانیم بگوییم که یکی از مهم ترین عوامل در راه اندازی فروشگاه و مغازه ها نوع طراحی و دکوراسیون داخلی آن ها می باشد.
از آینه ها استفاده کنید: در یک فروشگاه لوازم خانگی، فروشگاه لباس، کفش و… نکته ی بعدی توجه به نورپردازی دکوراسیون داخلی مغازه ی لوازم خانگی، می باشد. هنگام تزئین پنجرهها و شیشهها نیز، نباید از ورود نور طبیعی به محیط بوتیک جلوگیری کنید. مغازه های پوشاک مردانه بهتر است چیدمان و دکوراسیونی ساده و در عین حال جذاب داشته باشد و علاوه بر این در هنگام طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک مردانه بهتر است نیاز ها و تمایلات آقایان نیز در نظر گرفته شود. بهتر است در هنگام چیدمان شال و روسری در رگال لباس، از ترکیب رنگهای مناسب استفاده کنید تا جذابیت محیط به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نماید. در ادامه به برخی از راهکارهایی که می توانید در این مسیر مخاطب را جذب محصولات کنید ارائه می دهیم.
به طور کلی بهتر است دکوراسیون مغازه های پوشاک زنانه شیک و متفاوت باشند زیرا اغلب خانم ها جذب مغازه ها با دکوراسیون مدرن و به روز می شوند. با نمایش محصولات خود، قادر خواهید بود آن ها را به طور موثر بازاریابی کنید. گروه معماری آوگون بیش از ده سال است که در زمینه ی معماری و دکوراسیون داخلی انواع کاربری ها مانند مسکونی، اداری، تجاری درمانی و آموزشی به طور حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده است. این طراحی ها باید مطابق محصولات و کالاهای مغازه و همچنین علایق دکوراسیون داخلی مغازه خشکبار فروشی مشتریان شما باشد. علاوه بر این میتوانید کالاهای پر فروش که مصرف روزانه افراد است.
برای این که بتوانید فروش محصولات گران قیمت خود را افزایش دهید، کافی است چند ریخت آویز مناسب با اندازه مناسب خریداری کرده و محصولات لوکس را بر روی آن در معرض نمایش مشتریان قرار دهید. الگو گیری از چنین طرحی، ایده بسیار خوبی برای کافی شاپهای کوچک در مناطق شلوغ شهرهای پرجمعیت است. از این رو طراحی کافی شاپ کوچک و جمع و جوری که برای هر دو هدف مناسب باشد، نیازمنده ایده گیری دقیق و طراحی اصولی است. قفسه ها و شلف های شیرینی و شکلات و بسته بندی های خوشمزه هر یک باید در جایی قرار گیرد که بسته به نگهداری آن و فضای مورد نیاز ، به چشم هم بیایند و در دسترس باشند . این است که برای کسب نتایج بهتر این کار را برون سپاری نمایید و به دکوراتور ها و طراحان حرفه ای بسپارید. حتی اگر آن را با کیک ها و شیرینی های مصنوعی پر کنید، ایجاد ویترین های چشم نواز بسیار به صرفه است. که این موضوع باعث می شود این مغازه ها طرفدارهای زیادی داشته باشند. خلاقیت عنصری است که به دکور علاوه بر زیبایی جذابیت می بخشد. از نظم دهنده های زیبا با طرح های مختلف و جذاب برای شکل دهی به چیدمان شال و روسری استفاده نمایید.
۶- استفاده از سقف های کاذب جذاب و خیره کننده راهکاری مثبت در جذابیت یک فضای تجاری است . نمایش قفسه های دیواری همیشه جذاب ترین قسمت برای مشتریان فروشگاه است. قفسه بندی های یک مغازه را می توانید به اشکال مختلفی انجام دهید. شاید این ایده از نظر خیلی ها اصلا جالب نباشد و مشتریان اغلب به سراغ سبد برای پیدا کردن نمی روند. در غیر این صورت این نقاشی ها می توانند اثر معکوس داشته باشند. ۵- استفاده از ویترین هایی با نورهای تارگت ( هدفدار) به معرفی اختصاصی محصولات کمک شایانی می کند . چون رنگ می تواند حتی در زمان کم با مشتری ارتباط برقرار کند. شما می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان و معماران آوگون تماس برقرار سازید. سعی کنید اجناس را در سطوح مختلف به نمایش بگذارید تا از فضا استفاده بهتری کنید. طراحی داخلی این مجموعه با بهره مندی از تیم اجرایی قوی این اطمینان را به شما خواهند داد که طرح های شما را با بالاترین کیفیت اجرا خواهند ساخت. چه در حال راه اندازی یک شیرینی فروشی بزرگ، یا قنادی کوچک، کافه قنادی یا یک غرفه پاستیل و آب نبات در مرکز خرید هستید، بهترین ایدهها همیشه سطح کار شما را به بالاترین حد خود می رسانند.
آمارها نشون داده که خیلی از آدما صرفا به خاطر دیزاین و مدل طراحی دکور یه فروشگاه لوازم التحریر، دست به خرید محصولاتی زدن که واقعا به اونها نیازی نداشتن! یا بالعکس از به نیت خرید پوشاک زنانه وارد پاساژی میشوید اما حتی یک لحظه رغبت نمیکند وارد بوتیک زنانه ای که در آن لباس مدنظر شما را دارد وارد شوید. دکور مغازه کفش فروشی بهتره که مطابق کفشهایی که داره به فروش میرسه، مدرن یا کلاسیک باشه. فروشندگان این گونه محصولات برای این که بتوانند فروش خود را افزایش دهند باید توجه ویژهای به دکور مغازه شال و روسری داشته باشند. از آنجا که مشتری در زمان ورود به بانک، طراحی دکور بانک را زیر نظر دارد. مدلهای دایرهای، استوانهای و غیره از انواع مدلهای قفسه بندی دکوری است که کاربردهای مختلفی دارد. در طراحی چیدمان قنادی حرفه ای، باید تمام ویترین ها، قفسه بندی ها، مبلمان و پیشخوان دارای فاصله ای مناسب از یکدیگر باشند تا فضای کافی برای رفت و آمد مشتریان باقی بماند. علاوه بر این می توانید از رگال و قفسه بندی برای قرار دادن روسری و شال ها استفاده کنید.